Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

41
Marcje schreef:Ik heb een PSM mod en gebruik HQ bakjes. Werkt prima. Waag ook te betwijfelen of ik het verschil zou proeven ;-)
Dat gezegd hebbende wil ik er nog wel 1 bij hebben, mocht er als groep ingekocht worden!
Haha betreft het proeven betwijfel ik het ook. Dat is ook niet de reden dat ik deze bakjes interessant vind.
Momenteel zit ik bij een licht/medium boon op een gekalibreerde Niche tussen stand 3 en 4 te malen. Terwijl een James Hofman rond stand 20 zit. Wanneer ik dat zou doen dan krijg ik een stortvloed als doorloop. Mogelijk dat hij niet kalibreert, maar dat doet YouTuber Sprometheus dan ook niet? Die zit ook rond stand 20. Nu is het natuurlijk ook machine afhankelijk, want met mijn Silvia maalde ik tussen stand 7 & 9. Maar zo grof als zij malen begrijp ik niet.
Wanneer ik met de HQ 1 tot 2 standen hoger kan malen voor hetzelfde resultaat, zou dat al winst zijn. Een IMS of VST zou fijner malen stimuleren, dat is juist wat ik niet kan gebruiken.

Zullen we anders in persoonlijke berichten een bestelling rond maken? Is er iemand die daarin het voortouw kan/wil nemen? Mogelijk zijn er nog meer gegadigden? Het is wel handig dat we onder de inklaringskosten blijven.

@ronald, ja we bedoelen hetzelfde. Het zal wel bij de Strega horen. Wel irritant.

Laatst gewijzigd door Keyser op zo 27 sep 2020, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

42
Laat die stand voor wat het is. Met de strega en een normaal filterbakje moet je wat fijner malen dan voor een E61. Met het HQ bakje kun je klein beetje grover malen

Ik heb er nog 1 liggen, @Keyser je mag hem wel lenen om te testen maar ja, je zit niet echt in de buurt van Emmen denk ik? Ben er nog niet echt uit of ik hem verkoop, je weet nooit of er ooit nog een 58mm machine komt...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

44
Keyser schreef: zo 27 sep 2020, 21:27 Dat is aardig Bob, bedankt voor het aanbod. Ik woon inderdaad niet in de buurt van Emmen.
Heb jij dit bakje ook met je Strega gebruikt? Indien zo, hoe heb je dat ervaren?
Je kan ook een bakje kopen van Peter de Goede, werken net zo goed met de Strega is mijn ervaring
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

45
Keyser schreef: zo 27 sep 2020, 21:27 Dat is aardig Bob, bedankt voor het aanbod. Ik woon inderdaad niet in de buurt van Emmen.
Heb jij dit bakje ook met je Strega gebruikt? Indien zo, hoe heb je dat ervaren?
Ja heb ik gebruikt met de strega. Ik vond het een fijn bakje maar ik zou hem nu weer moeten gebruiken om te beoordelen. Ik heb door het gebruik van de Pavoni er zoveel bijgeleerd dat ik niet weet wat ik er nu van zou vinden.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!