Re: Machine keuze VBM domobar super pid 2b of Rocket R58 v2

41
Bobbee, Wat ik niet snap is waarom je wel Jura-impressa op zijn gedrag aanspreekt maar frans niet. Terwijl als ik de tekst in deze discussie zo terug lees de reacties van frans keer op keer op de man gespeeld zijn. Het ergste wat je van Jura-impressa kan zeggen is dat hij het niet kan laten om daar telkens op te reageren. Hij adresseert wel de sfeer, maar zonder op de man te spelen. Nu kunnen we 'in de breedte gaan praten over 'de sfeer op het forum' Maar als het gaat om afzeikgedrag en op de man spelen is het mijn ervaring dat het telkens dezelfde (zeer) kleine groep mensen is die de negatieve toonzetting inbrengen.

Voor mezelf sprekend: Ik was bezig met een artikel op dit forum over de nieuwe Pavoni Giotto Evo en ben daar mee gestopt toen er weer eens een op de man gespeelde reactie van een van de notoire reaguurders op terug kwam. Je vergoelijkt dat als
gedrag van gepassioneerde mensen, maar volgens mij zijn passie en gebrek aan respect twee totaal verschillende dingen.

Zullen we eens gaan tellen hoeveel op de man gespeelde reacties ik op deze post ga krijgen?
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

42
beekschooten schreef:Bobbee, Wat ik niet snap is waarom je wel Jura-impressa op zijn gedrag aanspreekt maar frans niet. Terwijl als ik de tekst in deze discussie zo terug lees de reacties van frans keer op keer op de man gespeeld zijn. Het ergste wat je van Jura-impressa kan zeggen is dat hij het niet kan laten om daar telkens op te reageren. Hij adresseert wel de sfeer, maar zonder op de man te spelen. Nu kunnen we 'in de breedte gaan praten over 'de sfeer op het forum' Maar als het gaat om afzeikgedrag en op de man spelen is het mijn ervaring dat het telkens dezelfde (zeer) kleine groep mensen is die de negatieve toonzetting inbrengen.

Voor mezelf sprekend: Ik was bezig met een artikel op dit forum over de nieuwe Pavoni Giotto Evo en ben daar mee gestopt toen er weer eens een op de man gespeelde reactie van een van de notoire reaguurders op terug kwam. Je vergoelijkt dat als
gedrag van gepassioneerde mensen, maar volgens mij zijn passie en gebrek aan respect twee totaal verschillende dingen.

Zullen we eens gaan tellen hoeveel op de man gespeelde reacties ik op deze post ga krijgen?
Niet van mij in ieder geval. Bulls eye.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

43
Soms kunnen mensen tegenspraak maar moeilijk verdragen en ervaren ze dit als "afzeiken", vinden ze dat ze als sponsor die het boeltje financiert het laatste woord zouden moeten hebben. Ik kan me dat heel goed voorstellen en je zou de eerste niet zijn die pisnijdig achter een toetsenbord gaat zitten terwijl er een hele mooie wereld omheen is om van te genieten...

met vaak lekkere koffie ook nog eens.

Laten we dus de af en toe terugkerende discussie over "de sfeer", vaak aangezwengeld door mensen die inhoudelijk hoogst zelden iets mede te delen hebben, ergens anders voeren, of wat minder aanzwengelen.

Je kunt er vanuit gaan dat ieder die de moeite neemt hier wat te zeggen, dit doet om een ander wijzer te maken, al kunnen de standpunten over wat wijsheid is soms enorm ver uiteenlopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

44
beekschooten schreef:Bobbee, Wat ik niet snap is waarom je wel Jura-impressa op zijn gedrag aanspreekt maar frans niet.
Dat doe ik omdat de eerste reactie van Jura in dit topic was:
Jura_Impressa schreef:Dit is de algehele sfeer op het forum. Helaas.
daarvoor is er gewoon advies gegeven, door mijzelf antwoord op de vraag en door anderen hulp geboden en niets persoonlijk of negatief aanvallend. Er zijn zeer uitgebreide antwoorden gegeven en niet direct over de machines waarnaar gevraagd werd maar verder dan dat meegedacht om ook andere keuzes niet uit te sluiten. Het gaat hier namelijk om iemand die start met het aanschaffen van een koffie setup en het kan heel goed zo zijn dat die nog niet van alles op de hoogte is hoewel die dat wel denkt te zijn. Ja dat soort antwoorden kun je hier op een forum van mensen met een passie verwachten. Blijkbaar had TS daar geen behoefte aan maar dat het niet mag, fout is of dat er nou zo negatief belastend gereageerd werd, nee. Die opmerking was dus totaal overbodig en schiet net zo snel in het verkeerde keelgat als dat waar we het nu over hebben. Ik wil graag dat het de positieve kant op gaat. Dus ja, als IEDEREEN nu even nadenkt voordat die een bericht plaatst en bekijkt of je er niemand mee persoonlijk tegen de schenen schopt en of het de sfeer op het forum de goede kant optrekt dan komt het helemaal goed! We moeten het hier gewoon objectief over koffie hebben en ieders keus respecteren of dat dan wel of niet je eigen keus zou zijn, anders gewoon zwijgen en iemand in zijn waarde laten.

Ik ben blij dat je aangeeft ook een negatieve ervaring te hebben gehad, daar heb je mooi op ingehaakt. Zo'n ervaring is niet de bedoeling en moet je niet voor je houden en er staat inderdaad ook een vreemde reactie in dat pavoni topic. 1 die totaal overbodig is en niks toevoegt. Die Pavoni is een zeer interessante machine en verdient zeker wel aandacht op het forum dus als je dat nog wilt doen zou dat mooi zijn! Je bent tenslotte de enige met zo'n machine op het forum en dat zouden er meer kunnen worden. Ik zal meer gaan letten op die persoonlijke aantijgingen die soms opspelen.

PS: ik ben er ook zeker van overtuigd dat Jura_... helemaal niet heeft gereageerd vanuit het idee dat hij sponsor is (geweest) en daarom de lakens mag uitdelen. Blijkbaar zit er iets dwars wat al een aantal jaren speelt.
“When you say something really unkind, when you do something in retaliation your anger increases. You make the other person suffer, and he will try hard to say or to do something back to get relief from his suffering. That is how conflict escalates.”

― Thich Nhat Hanh, Anger: Wisdom for Cooling the Flames
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’