Re: Timemore Sculptor 064 en 078

401
omeCo schreef:Er is nu veel onrust over de lijst met landen waar timemore gaat leveren. Die lijst wordt de 15e bekend gemaakt, dus nadat we hebben betaald. NL zal wel op de lijst staan maar als je pech hebt en je woont in Oezbekistan ofzo, dan kan het zijn dat je achter het net vist. Je krijgt dan je geld terug maar niemand weet wanneer. En dus haken er weer mensen af….
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit uiterst vreemd vind! Betalen en dan niet leveren, waar kennen we dat van bij kickstarter projecten. Ik druk nu wel al bijna op cancel knop!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

405
Ik blijf hier enorm twijfelen of ik voor de 64s of de 78s moet gaan.

Hoe hebben jullie de keuze hierin gemaakt? Van wat ik begrijp is de 78s degelijker gebouwd tov de 64s maar komt de smaak (volgens Lance) redelijk met elkaar overeen waarbij de 78s een fractie beter is. Verder zijn er weinig directe vergelijken te vinden.

In hoeverre is dit de meerprijs waard en zal het smaak technisch, zeker gezien ik net kom kijken in deze wereld, het verschil gaan maken? Gezien het gebrek aan ervaring maakt dit de keuze lastig.

De 64s is te upgraden met andere schijven maar de schijven die nu op de markt zijn schijnen niet gegarandeerd te passen door de kleine marges in de maler. De totaalprijs komt dan overeen met de 78s waarbij je een sterkere motor hebt en een iets betere afwerking.

De maler zal als 2e maler gebruikt gaan worden en dan voor zowel espresso als mokkapot en mogelijk pour over.

Lastig..

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

406
Meestal hebben grotere schijven een breder bereik om af te stellen, fine tunen en hebben weers veranderingen minder invloed op de maalgraad. Dus meer comfort. Of dat bij deze malers zo is zal moeten blijken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

408
omeCo schreef: vr 12 mei 2023, 11:59 Ik hecht waarde aan look and feel (and hear). Tja en dan valt de 064 direct af met z’n kreunende motortje. De doseerbeker vind ik maar zo zo maar die kan je vervangen door iets beters. Dat motortje zit je aan vast en vormt daarmee een struikelblok.
Vandaar de 078 voor mij.
Ja hier dezelfde afwegingen. Ik ben niet bang voor stalling maar het geluid is niet prettig en de 078 is gewoon robuuster gebouwd. Tevens wil ik gewoon de grootste schijven, dit was ook deels de reden om uberhaubt naar een andere maler te kijken. Ook voor de 078 zijn er al geruchten van meerdere producers dat ze wss andere schijven gaan maken al vind ik dat voorlopig wss niet nodig. Vind t nu al lastig genoeg en echt te weten wat er qua smaak gaat veranderen
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Timemore Sculptor 064 en 078

409
omeCo schreef:Ik hecht waarde aan look and feel (and hear). Tja en dan valt de 064 direct af met z’n kreunende motortje. De doseerbeker vind ik maar zo zo maar die kan je vervangen door iets beters. Dat motortje zit je aan vast en vormt daarmee een struikelblok.
Vandaar de 078 voor mij.
Komt dit geluid van de motor of van de schijven? Voor zover mij duidelijk maken de schijven dit geluid (en doen meerdere 64mm malers dit: https://youtu.be/YsCS0-JMS_k?start=37). Het veranderen in pitch is dan wel weer een teken van een onstabiel toerental maar hier hoor ik weinig over terug in de reviews.

Ik laat denk ik toch maar de 78s staan en hoop dat deze geleverd gaat worden (zoals timemore nu aangeeft leveren ze ook in Nederland
Afbeelding
)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk