Heb je die vershoudbus daar ook vandaan? Dat ziet er namelijk uit als het logo van Fascino
Leuk om te horen dat je er fijne ervaringen mee hebt nu. Ze zitten lekker dichtbij
Ik heb zojuist een kopje Ethiopië Yirgacheffe op, geloof niet dat ik hier een kilozak van ga aanschaffen
Als espresso was hij best ok, als americano vond ik het 3x niks.
Zal wel aan mij liggen trouwens, niet aan de koffie
Re: Wat drink je nu?
412Idd. de vershoudbus is van Fascino goed gezien, heb er twee van.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST
413Voor mij is het minder dichtbij en helaas zijn de verzendkosten aanzienlijk hoger dan bij Fascino. Dus ik denk dat ik het toch maar op Fascino zal houden............Blamm schreef:Leuk om te horen dat je er fijne ervaringen mee hebt nu. Ze zitten lekker dichtbij
Rancilio Silvia
Iberital Challenge
Nu in de hopper: Fascino Espresso Bella
Iberital Challenge
Nu in de hopper: Fascino Espresso Bella
414Al het andere spul is op.
5 kg monsooned Malabar gekocht.
En weet het nu definitief.
Na een anderhalf jaar zoeken heb ik mijn koffie gevonden.
Nooit meer wat anders in mijn brander.
415Vliegt de malabar met de major ook zo in het rond?
Kan malabar erg waarderen, maar voor af en toe, na een paar dagen gaat de karakteristieke smaak me juist tegenstaan.
Van Engrano een Galapagos organic en een natural uit Ecuador (Cariamanga Tipica). De eerste heel zoet en subtiel, de laatste een sterke koffie met aardse smaken. Leuk om weer een nieuwe brander en nieuwe koffies te testen.
Kan malabar erg waarderen, maar voor af en toe, na een paar dagen gaat de karakteristieke smaak me juist tegenstaan.
Van Engrano een Galapagos organic en een natural uit Ecuador (Cariamanga Tipica). De eerste heel zoet en subtiel, de laatste een sterke koffie met aardse smaken. Leuk om weer een nieuwe brander en nieuwe koffies te testen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
417Ook ik wil niets anders dan Monsooned Malabar. Heb 3 kilo bij de kleine koffiebranderij gekocht. Meteen 3 x 230 gram gebrand. Heerlijk.cremalover schreef:Al het andere spul is op.
De Malabar vliegt ook de Mahlkönig Vario uit
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.
418cremalover schreef:Al het andere spul is op.
Drink je dat als Single Origin?
Dat vind ik nou weer niet te zuipen,
Voor mij is het altijd een melange, zoals ik al ergens anders gepost had;
Ik heb altijd in mijn melanges een aandeel Robusta zitten, dat maakt de melange tot wat die is, gewoon erg lekker en zeker gezien de koffievisite die hier regelmatig opduikt en die glimlachend de deur uitgaan, tja zo'n lekker bakkie koop je niet gauw ergens en dan is deze nog gratis ook wat wil je meer
De laatste tijd gebruik ik als Robusta de Indian monsooned met ongeveer 25 procent aandeel, de rest bestaat uit Malabar monsooned, Honduras en Mandheling als kleinste aandeel.
Uiteraard brand ik alle soorten apart, ze zijn bijna allemaal brandspecifiek.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
419Yep.Puur single.Ik drink nooit melanges.@3aan schreef:cremalover schreef:Al het andere spul is op.
Drink je dat als Single Origin?
Dat vind ik nou weer niet te zuipen,
Voor mij is het altijd een melange, zoals ik al ergens anders gepost had;
Ik heb altijd in mijn melanges een aandeel Robusta zitten, dat maakt de melange tot wat die is, gewoon erg lekker en zeker gezien de koffievisite die hier regelmatig opduikt en die glimlachend de deur uitgaan, tja zo'n lekker bakkie koop je niet gauw ergens en dan is deze nog gratis ook wat wil je meer
De laatste tijd gebruik ik als Robusta de Indian monsooned met ongeveer 25 procent aandeel, de rest bestaat uit Malabar monsooned, Honduras en Mandheling als kleinste aandeel.
Uiteraard brand ik alle soorten apart, ze zijn bijna allemaal brandspecifiek.
Robusta is voor Senseo. Of nescafe.
420Monsooned Malabar maak je mij nu net niet blij mee, haha. Maar! Ik word wel nieuwsgierig: hoe is je verhouding met koffie als je zo'n grote partij vor thuisgebruik koopt? Ik ga er wel vanuit dat je koffie als hobby beschouwd maar waar haal je dan je verdieping uit?cremalover schreef:Al het andere spul is op.
(ik zelf vind voornamelijk het onderzoeken van smaak en hoe dat fluctueert leuk)