Re: Wat drink je nu?

4102
bobbee schreef:
fob schreef:
Afbeelding

Op terugreis van Groot-Brittannie. Daar in een branderijtje in de buurt van onze kampeerplek een blend uit Colombia en Peru gehaald die zij mij aanraadden voor in de cafetière en aeropress. Wel lekker zoet en veel body, ongecompliceerd. Prima voor de "campingcino", waarbij ik voor mijn vrouw espressostijl koffie zette met de aeropress en melk opschuimde met de cafetière (die ook van kunststof is).

Ook in Londen geweest, op pelgrimstocht naar Prufrock van James Hoffmann. Daar een heerlijke pour over gedronken van Manhattan uit Rotterdam. Daar meteen een zakje van gekocht (ook eentje van Square Mile natuurlijk) en een V60 en zwanenhalsketel besteld voor in Nederland. Kijken of hij thuis ook lekker is.
Pak de Hario V60 02 Switch en je kunt de zwanenhals ketel annuleren!

De switch is zo eenvoudig!

15 gram koffie malen (22 a 23 kliks op de comandante) water van 98 graden erop gieten met switch dicht. 3 min laten trekken, korst breken en switch openen en laten doorlopen. Klaar! Heerlijke filterkoffie!

En wil je dat niet, ik heb nog een luxe versie v60 01 te koop. Zie topic in verkoop sectie elders.
Ik heb vorige week een hario switch aangeschaft nadat mijn V60 in stukken viel. Leuk om mee te experimenteren. Ik had eerst het recept van sprometheus. Maar bij de 4e keer schenken liep het water er niet meer doorheen. Ik moest dan wel erg grof malen om dit te voorkomen. De koffie was wel lekker.
Er staan aardig wat recepten op youtube om uit te proberen. Dus ik kan nog even door. Het is inderdaad erg makkelijk en je hebt al snel een acceptabel bakkie. Handig voor op het werk.
Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

Re: Wat drink je nu?

4103
fob schreef: do 03 aug 2023, 12:35 Ook in Londen geweest, op pelgrimstocht naar Prufrock van James Hoffmann. Daar een heerlijke pour over gedronken van Manhattan uit Rotterdam. Daar meteen een zakje van gekocht (ook eentje van Square Mile natuurlijk) en een V60 en zwanenhalsketel besteld voor in Nederland. Kijken of hij thuis ook lekker is.
Vandaag kwamen de Hario V60 Drip Decanter en elektrische waterkoker binnen, dus kon ik mijn eerste pour over proberen (het opschenken op een Melitta filter niet meegerekend). De Sweet Valley van Manhattan Coffee Roasters uit Rotterdam: een licht gebrande natural uit Colombia. Ik heb nog nooit zoiets geproefd: heerlijk licht en fruitig, theeachtig. Bij Prufrock in Londen omschreef de barista het als "funky", in de omschrijving op de website staat dat het tonen van bubblegum heeft. Ik houd normaliter van dikke, romige, zoete espresso. Dit is ongeveer het tegenovergestelde, maar zo lekker!
Ik heb als maalgraad ongeveer die van een gemiddelde aeropress aangehouden en de V60 techniek van James Hoffmann gebruikt, of dat in ieder geval geprobeerd. En hij smaakt meteen goed, ongeveer zoals ik mij herinner.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: Wat drink je nu?

4110
we tigers schreef: zo 06 aug 2023, 12:28 CAEE837E-E93F-42AE-B3A5-28FE8DA54D94.jpeg

Op vakantie in de UK en door mijn eigen bonen heen. Deze heb ik gekocht in Hay on Wye en zijn erg goed. Mooi gebrand en goed van smaak.
Zie ik de voet van een Robot? Hoe schuim je dan melk op tijdens de vakantie? Of is de foto van na de vakantie?
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod