Gefeliciteerd! Geniet ervan!omeCoffee schreef:En inmiddels staat hij hierrrrrcosss schreef:Schaamloze reclame, hopelijk is dat OK. Maar mijn Londinium staat inmiddels te koop: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ium-r-2017
Re: gespot
4163Ook al omgebouwd naar reservoir zie ik. Dat is snel.omeCoffee schreef:En inmiddels staat hij hierrrrrcosss schreef:Schaamloze reclame, hopelijk is dat OK. Maar mijn Londinium staat inmiddels te koop: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ium-r-2017
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4164Al volledig aan het genieten! Morgen ongelimiteerd koffie drinken en ontdekken.Keyser schreef:Gefeliciteerd! Geniet ervan!omeCoffee schreef:En inmiddels staat hij hierrrrrcosss schreef:Schaamloze reclame, hopelijk is dat OK. Maar mijn Londinium staat inmiddels te koop: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ium-r-2017
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper
4165De vorige eigenaar van deze beauty was zo aardig de machine al om te bouwen. Niet ongevraagd overigens maar ik kon het gebaar wel waarderen.bobbee schreef:Ook al omgebouwd naar reservoir zie ik. Dat is snel.omeCoffee schreef:En inmiddels staat hij hierrrrrcosss schreef:Schaamloze reclame, hopelijk is dat OK. Maar mijn Londinium staat inmiddels te koop: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ium-r-2017
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper
4166Geniet ze! En welkom bij de familie
.

Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
4167Dankjewel! Morgen ‘gelukkig’ vroeg op om een espresso voor mijn lief te maken. Ik doe dat altijd al met liefde maar deze keer hoef ik geen wekker te zetten voor m’n eerste espresso met de R voor mijn vrouw.manduca schreef:Geniet ze! En welkom bij de familie.
4168Gefeliciteerd! Leuk zo een stap, ben benieuwd naar je ervaringen.omeCoffee schreef: wo 26 feb 2025, 21:01En inmiddels staat hij hierrrrrcosss schreef:Schaamloze reclame, hopelijk is dat OK. Maar mijn Londinium staat inmiddels te koop: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ium-r-2017
Wat verwacht je eigenlijk nu van de londinium wat niet kon op de Profitec ?
Of ging je om iets geheel anders..?
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
4169Dankjewel!
Het eerste wat mij opviel toen ik de machine vanochtend aan had gezet, was de snelheid waarmee de boiler op 1 en een beetje bar zat. De R heeft een kleinere boiler maar een krachtiger verwarmingselement en dat merk je meteen. Deze eerste fase van het opwarmen verloopt ook wat minder lawaaiig.
Als de 1 bar bereikt is gaat het af en aan met het stabiliseren van de druk. Dat doet de Pro met z’n PID vrijwel geruisloos. De R klikt nadrukkelijk en de boiler maakt dan (veel) meer geluid.
Maar dan. Koffie maken. Dat kunnen ze beide als de beste. De Pro doet dat in stilte tenzij het vibratiepompje de rust verstoort om de boiler bij te vullen.
De R bouwt de preinfusiedruk op maar doet dat met een zoemende rotatiepomp. Dat geluid vind ik wel aangenaam en is veel minder luid dan ik in een video van FransG (R vs R24) hoorde. Ligt aan de opname, ik weet het. Het is fijn dat het in het echt geen onprettige sound is.
Je vraagt naar mijn verwachtingen. Ik heb de stap gezet omdat de gelegenheid zich voordeed en ik het leuk vind om weer nieuwe ervaringen op te doen en nieuwe dingen te leren. De R zit toch weer anders in elkaar en doet zijn kunstje op een andere manier.
Ik verwachtte een Pro 800 in een sjieker jasje maar de R is toch echt wel weer andere koek.
Tot zover mijn eerste ervaringen. Ik denk dat ik nog maar eens een bakkie ga maken
Het eerste wat mij opviel toen ik de machine vanochtend aan had gezet, was de snelheid waarmee de boiler op 1 en een beetje bar zat. De R heeft een kleinere boiler maar een krachtiger verwarmingselement en dat merk je meteen. Deze eerste fase van het opwarmen verloopt ook wat minder lawaaiig.
Als de 1 bar bereikt is gaat het af en aan met het stabiliseren van de druk. Dat doet de Pro met z’n PID vrijwel geruisloos. De R klikt nadrukkelijk en de boiler maakt dan (veel) meer geluid.
Maar dan. Koffie maken. Dat kunnen ze beide als de beste. De Pro doet dat in stilte tenzij het vibratiepompje de rust verstoort om de boiler bij te vullen.
De R bouwt de preinfusiedruk op maar doet dat met een zoemende rotatiepomp. Dat geluid vind ik wel aangenaam en is veel minder luid dan ik in een video van FransG (R vs R24) hoorde. Ligt aan de opname, ik weet het. Het is fijn dat het in het echt geen onprettige sound is.
Je vraagt naar mijn verwachtingen. Ik heb de stap gezet omdat de gelegenheid zich voordeed en ik het leuk vind om weer nieuwe ervaringen op te doen en nieuwe dingen te leren. De R zit toch weer anders in elkaar en doet zijn kunstje op een andere manier.
Ik verwachtte een Pro 800 in een sjieker jasje maar de R is toch echt wel weer andere koek.
Tot zover mijn eerste ervaringen. Ik denk dat ik nog maar eens een bakkie ga maken

4170Actieve instelbare (0-6bar) pre infusie middels rota pomp!Hk87 schreef:
Wat verwacht je eigenlijk nu van de londinium wat niet kon op de Profitec ?
Of ging je om iets geheel anders..?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!