Re: Wat drink je nu?

4363
Het gaat wat zwaar als in beetje meer weerstand. Niet dat ik er spierballen voor nodig heb, volgens mij was die andere die jij deelde harder. Ik zit op stand 23 of 25 op de comandante.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4364
Ik ontdek nu pas dit topic super leuk.

Ik woon in Assendelft, dat is in de Zaanstreek bij Amsterdam.
Nu zitten er hier voor mijn idee maar bitter weinig goede specialiteiten zaken omtrent koffie en barista tools en machines etc.
Kunnen jullie wellicht een adres waar je in Nederland ( liefst natuurlijk Noord Holland ) een dagdeel kan rondhangen als liefhebber ?

Dus machines kijken/voelen, malers etc en ook bonen kan kopen ?

Ik vind hier in de buurt vooral kleine zaakjes die maar heel beperkt kunnen zeggen wat ze hebben of ubehaupt me schaapachtig aan stonden te kijken toen ik vroeg naar een niet fruitige / chocolade achtige koffie voor filter.

Re: Wat drink je nu?

4365
Cuba als een “moderne” macchiato dus veel melk

Geen zin in zwart vandaag.

@ aldorean, leuk nog een Zaankanter.

Google eens op hoofdkwartier koffiebranderij en vintage espresso machines. Pti is eigenaar , en ook een Zaankanter. Weet zeker dat hij je wegwijs kan maken in wat je vraagt.

Welkom!
Faema Lambro - Mazzer Major E
Bijlagen

Re: Wat drink je nu?

4369
Pti schreef: vr 03 nov 2023, 18:33 Ik denk dat er wel een aantal zaken in Amsterdam zijn waar je even aan het een en ander kunt snuffelen, wij zijn niet echt een winkel... Iets verder rijden en heb je opties als Van Pommeren en ESW binnen bereik.
Jammer, maar dan gaan we verderop.
In Amsterdam kom ik alleen maar van die meer commerciële dingen tegen steeds maar ik zal eens beter zoeken.
Ik hou niet van internet ik wil ruiken en proeven en voelen en pielen zeker ook om kennis op te doen.
Ga vandaag naar richting Apeldoorn dus eens kijken of we daar wat zien.

Re: Wat drink je nu?

4370
Aldorean schreef: za 04 nov 2023, 11:34
In Amsterdam kom ik alleen maar van die meer commerciële dingen tegen steeds
Hoe bedoel je?

Winkels zijn er vaak om van te leven dus dat is commerce :-)

Een kringloopwinkel is niet commercieel maar daar is de keuze aan espressomachines vaak beperkt.

Ben je in Amsterdam al bij Duikelman geweesr?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino