Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

451
mutsje schreef:
bobbee schreef:
@3aan schreef:Die kinderen wisten het misbaksel kunstig te omschrijven, zo'n ding wat je weggooit (frisbee) en een koeienvlaai! Ga weer verder kijken!
Het is mij vandaag gelukt om zo'n mooie grote pepernoot vlaai te maken!
Afbeelding
Ben je niet de enige hoor :) maar het vocht blijft er goed in zitten, bij jou ook?

Ik zit momenteel te kijken naar een molen maar tandjes die komo's zijn duur en van de mockmill (met stenen) weet ik niet of die fijn genoeg loopt te kauwen.
Hawos Billy 100.
Heb het ding nu een jaar en werkt perfect.
Van grof puin tot fijn meel traploos instelbaar.
Niet te groot dus goed op te bergen.
Ik maal soms een pond per keer mee.
http://www.hawos.de/index.php/de/produk ... lly-100-de" onclick="window.open(this.href);return false;

452
bobbee schreef:
@3aan schreef:Die kinderen wisten het misbaksel kunstig te omschrijven, zo'n ding wat je weggooit (frisbee) en een koeienvlaai! Ga weer verder kijken!
Afbeelding
Hier ook een plat brood erin geschoven

Vloeide zowat van de steen af.
Maar 85 procent hydratatie.!
Dikte van yoghurt.

Check de maat van dat ding tov mijn 1922 Herder.
Afbeelding

[

453
cremalover schreef:Hier ook een plat brood erin geschoven. Vloeide zowat van de steen af. Maar 85 procent hydratatie! Dikte van yoghurt.
Ik vind 'm er toch mooi uitzien. Hoe is-ie van binnen en ben je er zelf tevreden mede?

Bij mij staat een bol nu net te rijzen, benieuwd wat het wordt.

Gisteravond ben ik geen warm eten gaan halen. Het brood dat ik nog had was verleidelijker.

Bij een biologische Gimsel-winkel in de Hommelstraat hing ruim 25 jaar geleden boven de brood-afdeling een foto die ik maakte van een snee brood met kaas. Dat kan het lekkerste zijn wat er is, een goeie boterham met kaas.

Die winkel is allang verdwenen maar ik lees net dat een Rotterdamse vestiging de naam heeft behouden. Volgens het artikel is de naam bedacht door Oscar en Frank, maar volgens mij was het Oscar's toenmalige echtgenote Annemiek die het met hem bedacht. Nu ja, wat maakt het nu nog uit.
Schermafbeelding 2016-12-17 om 11.52.12.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

454
cremalover schreef:
bobbee schreef:
Afbeelding
Hier ook een plat brood erin geschoven

Dikte van yoghurt.

Check de maat van dat ding tov mijn 1922 Herder.
Afbeelding

[
Ik snapte hem niet en liep een van je viervoeters te zoeken, ik dacht nog een verkeerde foto?! ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

458
Staat momenteel een Komo Duet 200 te koop op MP maar ja, das best een bakbeest. Ik blijf voorlopig nog wel gemalen meel kopen. Vrouw wordt gek van al die keukenspullen de laatste tijd ;). Eerste rijsmandje via mp wel gescored, een ronde ben nog met een ovale bezig. Voor mijn bd staat die ook op de wishlist. Straks ff wat plakken van mijn heel compact zuurdesembrood nuttigen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

460
cremalover schreef: Hier ook een plat brood erin geschoven
Dikte van yoghurt.
[
Ik had hem wat dichter op de rand door de pan die ernaast stond en moest hem met een spatel terug drukken. Ernaast stond een pan. Had 2 broden 1 op de steen en 1 in de gietijzeren pan. Soort van test. In de pan is toch wel erg makkelijk en dat ga ik denk ik standaard doen. Die smaakt ook het beste. Dat eerst dat ze mislukt waren.
cremalover schreef:Brood is gebakken met frans T55 meel.
Smaak is precies zoals ik die van de franse baguettes ken.
Dat is gek, Fransen gebruiken gewoon gist. Wel voordeeg maar geen desem.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!