Ondertussen ook mijn bonen gemalen met de nieuwe schijf. Ik moest ongeveer 1 stip fijner malen voor hetzelfde resultaat.
Het zal feitelijk wel niet juist zijn, maar de smaak is beter. Vind ik gewoon, is dus zo, blijf ik denken
Re: Niche Zero Grinder
472Fijner moeten malen wijst mijns inziens op grotere variatie in deeltjesgrootte van het maalsel en het is goed te merken dat 'unimodaal' niet per se noodzakelijk is voor een prima smaak
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
473"Unimodaal" heb ik natuurlijk opgezocht en gelijk toegevoegd t.b.v. mijn standaard vocabulaire
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
474Ja er zijn hele gewichtige verhandelingen te vinden van bijdehante 'experts' die menen dat je die deeltjes kunt meten én dat ze een 'bell curve' moeten vormen, of juist niet een maar twee, terwijl je die deeltjes helemaal niet kunt meten. Maalsel is iets tussen puntenslijper-slijpsel, ontbijtkoekkruimels en grof meel in. Het hangt en grijpt aan elkaar en als je het gaat zeven om te meten welke deeltjes je krijgt, ben je dat materiaal uit elkaar aan het schudden en trekken door gaatjes heen, waardoor je hetgeen je meet juist verandert.
Lekker proeven en kijken wat je voorkeur heeft vind ik veel effectiever.
Lekker proeven en kijken wat je voorkeur heeft vind ik veel effectiever.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
475Hi,
Ben door jullie verhalen erg enthousiast geworden en zou de Niche Zero willen gaan aanschaffen. Echter, hoe? Ik kom enkel op crowdfunding sites terecht maar stel me voor dat je deze maler ook direct kunt bestellen? Hoop dat iemand me op het juiste pad kan zetten.
Mocht iemand overigens afscheid willen nemen van zijn/haar Niche Zero dan hoor ik het ook graag
Groet, Vincent
Ben door jullie verhalen erg enthousiast geworden en zou de Niche Zero willen gaan aanschaffen. Echter, hoe? Ik kom enkel op crowdfunding sites terecht maar stel me voor dat je deze maler ook direct kunt bestellen? Hoop dat iemand me op het juiste pad kan zetten.
Mocht iemand overigens afscheid willen nemen van zijn/haar Niche Zero dan hoor ik het ook graag
Groet, Vincent
476Achteraan aansluiten Wink
De manier is inderdaad via de Indiegogo pagina, Niche doet zelf de distributie en timmeren het (kostbare) webshop en algemene voorwaarden verhaal dicht met de reeds bestaande indiegogo site die ze al een jaartje oid als winkel gebruiken. Werkt prima, als je dat echt niet wilt kun je ze een email sturen, rechtstreeks bestellen en dan krijg je een factuur die je vooraf kunt betalen.
De manier is inderdaad via de Indiegogo pagina, Niche doet zelf de distributie en timmeren het (kostbare) webshop en algemene voorwaarden verhaal dicht met de reeds bestaande indiegogo site die ze al een jaartje oid als winkel gebruiken. Werkt prima, als je dat echt niet wilt kun je ze een email sturen, rechtstreeks bestellen en dan krijg je een factuur die je vooraf kunt betalen.
477Ik dacht werkelijk dat ze simpelweg in de winkel te koop waren. Niche UK verwijst we naar de indiegogo pagina dus in juni op z’n vroegst. Heb ik weer het geduld niet voor dus ik ga eens op zoek.
Groet, Vincent
478Ik heb hem gekocht bij Niche via de mail. Ontving daarna een digitale factuur die ik via bank overschrijving heb betaald. Ik heb geen idee of dat nog kan, zou je moeten mailen en vragen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
479Zo heb ik het ook gedaan!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
480Hi,
Ik vind het geen probleem om via indiegogo de maler te bestellen maar had de verwachting dat ‘ie dan ook binnen enkele dagen zou worden verstuurd. Niche geeft aan dat ik in de batch van Juni ‘mee’ kan waardoor ik deze maler op z’n vroegst over een week of 8 kan aanzetten thuis. En daar zit de uitdaging simpelweg omdat ik een tekort aan geduld voor dit soort zaken heb.... maar goed, denk dat ik het toch zo ga doen om de aanschaf van een maler dan ook uit mijn hoofd te halen - ik loop anders kans de door mij eerder zo gewaardeerde eureka Olympus opnieuw aan te schaffen - is simpelweg overkill bij mijn Pavoni Pro.
Groet, Vincent
Ik vind het geen probleem om via indiegogo de maler te bestellen maar had de verwachting dat ‘ie dan ook binnen enkele dagen zou worden verstuurd. Niche geeft aan dat ik in de batch van Juni ‘mee’ kan waardoor ik deze maler op z’n vroegst over een week of 8 kan aanzetten thuis. En daar zit de uitdaging simpelweg omdat ik een tekort aan geduld voor dit soort zaken heb.... maar goed, denk dat ik het toch zo ga doen om de aanschaf van een maler dan ook uit mijn hoofd te halen - ik loop anders kans de door mij eerder zo gewaardeerde eureka Olympus opnieuw aan te schaffen - is simpelweg overkill bij mijn Pavoni Pro.
Groet, Vincent