de donker gebrande costa rica van LR, prima gebrande boon.
Tis niet helemaal de smaak die ik lekker vind.. wat ik proef is volop pure chocolade / licht noten en een zoete suikerachtige nasmaak.
als je daarvan houdt heerlijk boontje, voor mij is deze gewoon okey maar dat ligt denk meer aan wat ik lekker vind
Re: Wat drink je nu?
4922Gatver, dat klinkt echt ontzettend vies!youssef88 schreef:volop pure chocolade / licht noten en een zoete suikerachtige nasmaak.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4923Tja en toen had ik ineens een beetje te veel koffie haha.
De Gakenke vind ik heerlijk. En uit de kalender doos bevallen de donkere roasts mij minder en vond ik tot nu toe dag drie, Amapola veruit het lekkerst. Fris fruitig niet te zuur maar rond van smaak.
Ik geloof dat ik momenteel dus echt heel modern thirth wave ben hahahaha.
De Gakenke vind ik heerlijk. En uit de kalender doos bevallen de donkere roasts mij minder en vond ik tot nu toe dag drie, Amapola veruit het lekkerst. Fris fruitig niet te zuur maar rond van smaak.
Ik geloof dat ik momenteel dus echt heel modern thirth wave ben hahahaha.
4924haha ja het is ook niet mijn smaak, ik ga de rest van het zakje weggeven. hou je van n sterk smakende koffie.. met een zoete na smaak aanrader. als cappucino is hij net minder heftig. maar tis duidelijk een donker gebrandere boon. heel anders dan andere colombiaanse bonen. wou de boon niet afkraken, prima gebrand verder.. maar niet mijn smaakbobbee schreef: zo 08 dec 2024, 14:12Gatver, dat klinkt echt ontzettend vies!youssef88 schreef:volop pure chocolade / licht noten en een zoete suikerachtige nasmaak.
Londonium L R 24 + niche zero
4925Malabar gekregen van Sinterklaas
Wist niet dat Piet ook van goede koffie houdt
Wist niet dat Piet ook van goede koffie houdt
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
4926Is altijd jammer als een boon niet helemaal aansluit bij je smaak. Heb je de verhoudingen ook al verandert? Soms smaakt een koffie veel beter als je hem wat minder fijn maalt en dan wat meer water er doorheen laat gaan tot 40 a 50 gram espresso op 18 gram bijvoorbeeld. Of de pre infusie wat aanpassen? In plaats van 2 bar zet ik die dan op 4 bar bijvoorbeeld. Kan nog best weleens wat uitmaken. Heb je misschien allang geprobeerd maar wie weet kan het wat zijn voor je.youssef88 schreef:haha ja het is ook niet mijn smaak, ik ga de rest van het zakje weggeven. hou je van n sterk smakende koffie.. met een zoete na smaak aanrader. als cappucino is hij net minder heftig. maar tis duidelijk een donker gebrandere boon. heel anders dan andere colombiaanse bonen. wou de boon niet afkraken, prima gebrand verder.. maar niet mijn smaakbobbee schreef: zo 08 dec 2024, 14:12Gatver, dat klinkt echt ontzettend vies!youssef88 schreef:volop pure chocolade / licht noten en een zoete suikerachtige nasmaak.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4927leuke tips en leuk dat je het zegt!!! inderdaad gedaan! ben wel benieuwd op welke bar zet jij je londinium voor donkeren koffies? maar heb inderdaad met de bar gespeeld maar bleef niet mijn ding.bobbee schreef: zo 08 dec 2024, 23:38Is altijd jammer als een boon niet helemaal aansluit bij je smaak. Heb je de verhoudingen ook al verandert? Soms smaakt een koffie veel beter als je hem wat minder fijn maalt en dan wat meer water er doorheen laat gaan tot 40 a 50 gram espresso op 18 gram bijvoorbeeld. Of de pre infusie wat aanpassen? In plaats van 2 bar zet ik die dan op 4 bar bijvoorbeeld. Kan nog best weleens wat uitmaken. Heb je misschien allang geprobeerd maar wie weet kan het wat zijn voor je.youssef88 schreef:haha ja het is ook niet mijn smaak, ik ga de rest van het zakje weggeven. hou je van n sterk smakende koffie.. met een zoete na smaak aanrader. als cappucino is hij net minder heftig. maar tis duidelijk een donker gebrandere boon. heel anders dan andere colombiaanse bonen. wou de boon niet afkraken, prima gebrand verder.. maar niet mijn smaak
nu het tweede zakje van LR geopend de costa rica, nu hou ik toch wat meer van fruitige koffies met meer aciditeit denk ik. Maar dit is toch een zeer aangename koffie... beetje een allamans vriend denk. comfortabele lekkere koffie, voor de gene die van ''koffie'' smaak houden (aldus vrienden) maar ook die een lekkere espresso/cappucino waarderen
Londonium L R 24 + niche zero
4928Ik doe maar wat eigenlijk. Soms pakt 5 bar goed uit en soms 2 bar. Ik probeer het gewoon en zie wel wat er van komt.
4929Begonnen aan de Geisha / Costa Rica van Manhattan Roaster.
Bij het malen ruik je al welke kant het op gaat, snoep en nog eens snoep. Dus ontzettend zoet
Doorlooptijd mocht iets korter,
Voor nu proef ik als eerste heel veel passievrucht gevolgd door een snoeperig citroentje. Heel sappig, het ruikt fantastisch.
Wat mij vaak opvalt bij zulke dure bonen is hoe helder/zuiver/clean de smaaktonen allemaal overkomt.
Persoonlijk zou ik dit echt NIET de hele dag door willen drinken dus wat mij betreft zijn die 125 gram zakjes echt ideaal. Los van de intensiteit maar ook snoepjes espresso is wel leuk en aardig voor tussendoor
Bij het malen ruik je al welke kant het op gaat, snoep en nog eens snoep. Dus ontzettend zoet
Doorlooptijd mocht iets korter,
Voor nu proef ik als eerste heel veel passievrucht gevolgd door een snoeperig citroentje. Heel sappig, het ruikt fantastisch.
Wat mij vaak opvalt bij zulke dure bonen is hoe helder/zuiver/clean de smaaktonen allemaal overkomt.
Persoonlijk zou ik dit echt NIET de hele dag door willen drinken dus wat mij betreft zijn die 125 gram zakjes echt ideaal. Los van de intensiteit maar ook snoepjes espresso is wel leuk en aardig voor tussendoor
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
4930Ik kan de Costa Rica (no. 7) van LR zeker ook waarderen. Inderdaad smaakt die naar “ koffie” .youssef88 schreef: di 10 dec 2024, 13:50 nu het tweede zakje van LR geopend de costa rica, nu hou ik toch wat meer van fruitige koffies met meer aciditeit denk ik. Maar dit is toch een zeer aangename koffie... beetje een allamans vriend denk. comfortabele lekkere koffie, voor de gene die van ''koffie'' smaak houden (aldus vrienden) maar ook die een lekkere espresso/cappucino waarderen
Ben zelf van minder fruitig en minder aciditeit, wat donkerder en chocola, karamel enzo. Dus kan je opmerkingen wel plaatsen.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.