Re: welke espresso machine kopen

51
Ben70 schreef:Weer voor mijn doen heel avontuur gehad, van Apeldoorn naar Groningen gereden voor een Isomac machine voor 650 met bonen maler ,echter daar aangekomen kreeg die het niet aan de praat, geen spanning, lekker 300 km rijden van huis tot huis ,en dan werkt dat ding niet, heb toen maar de Eureka MG50E bonen maler voor 100euro van hem overgenomen, was ik toch niet voor niets gegaan
Ben je daarvoor naar Groningen gereden? Wanneer, gisteren? Daar heb je niks over gevraagd toch hier?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

52
bobbee schreef: vr 21 okt 2022, 08:19
Ben70 schreef:Weer voor mijn doen heel avontuur gehad, van Apeldoorn naar Groningen gereden voor een Isomac machine voor 650 met bonen maler ,echter daar aangekomen kreeg die het niet aan de praat, geen spanning, lekker 300 km rijden van huis tot huis ,en dan werkt dat ding niet, heb toen maar de Eureka MG50E bonen maler voor 100euro van hem overgenomen, was ik toch niet voor niets gegaan
Ben je daarvoor naar Groningen gereden? Wanneer, gisteren? Daar heb je niks over gevraagd toch hier?
Om er zelf ook een beetje verstand van te krijgen, wat ervaring op te doen reden we naar Groningen en hebben we gelijk maar een bezoek gebracht aan de fam die ik al 5 jaar niet had gezien, dus helemaal voor niets was het niet, ik kreeg heb een bod gedaan op de Vibiemme Junior 2B rvs E61 espressomachine gereviseerd een adres die zelf reviseerd. die tip kreeg ik van jou, met mijn onervaren blik vond ik het trouwens ook geen machine die ik op het oog heb die isomac ,ik kan die junior B2 voor 850 ophalen in Rijswijk Coffee & Kitchen is dat een betrouwbaar adres? en dank je voor de moeite die je tot dusver maakte om mij van advies en tips te voorzien gr Ben
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

54
Ben70 schreef:
bobbee schreef: vr 21 okt 2022, 08:19
Om er zelf ook een beetje verstand van te krijgen, wat ervaring op te doen reden we naar Groningen en hebben we gelijk maar een bezoek gebracht aan de fam die ik al 5 jaar niet had gezien, dus helemaal voor niets was het niet, ik kreeg heb een bod gedaan op de Vibiemme Junior 2B rvs E61 espressomachine gereviseerd een adres die zelf reviseerd. die tip kreeg ik van jou, met mijn onervaren blik vond ik het trouwens ook geen machine die ik op het oog heb die isomac ,ik kan die junior B2 voor 850 ophalen in Rijswijk Coffee & Kitchen is dat een betrouwbaar adres? en dank je voor de moeite die je tot dusver maakte om mij van advies en tips te voorzien gr Ben
Check even de reactie vam Hanr hierboven. Die heeft er echt verstand van en de vbm DB is geen goede machine. Ik heb die in mijn onwetendheid aangeraden. Excuus.

Han heeft een andere machine geopperd van Vibiemme.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

56
omeCo schreef: vr 21 okt 2022, 09:53 Ik lees net het hele verhaal en zag dat Ben ook nog een vraag stelde over een ECM Mechanika IV.
Wat vinden de heren van die machine? Een aanrader? Ik heb daar geen mening over. Wel vind ik de ECM een mooiere machine dan de Vibiemme. Maar dat is niet waar Ben naar vraagt
Afbeelding
in Rijswijk stelden ze een EMC GIOTTO voor was een al wat oudere machine maar gereviseerd 795 is dat wat?

57
Een ECM Mechanika is jgeweldig temperatuurstabiel. Na 4 seconden flushen helemaal strak.

Als je veel melk drinkt kun je de machine beter links laten liggen. Stoomt waardeloos.
Met 1-gats stoomtipje wordt de stoom wel regelmatiger, maar je moet erg veel gevuld hebben. Dus puur machine voor de espresso-only drinker.

De ouwe Giotto is veel te duur.
Of een machine volledig gereviseerd is, kun je alleen vaststellen met behulp van een schroevendraaier.
Even het volgende lijstje wat je ongeveer mag verwachten bij "volledig gereviseerd":
Ketel gespoeld
Nieuw element
Nieuw veiligheidsventiel
Nieuwe niveausensor
Nieuwe pomp
Nieuwe pressostaat
Nieuwe relaisbox
Verse onderhoudsbeurt

Ook roestige frame is een no-go.

58
HanR schreef: vr 21 okt 2022, 10:24 Een ECM Mechanika is jgeweldig temperatuurstabiel. Na 4 seconden flushen helemaal strak.

Als je veel melk drinkt kun je de machine beter links laten liggen. Stoomt waardeloos.
Met 1-gats stoomtipje wordt de stoom wel regelmatiger, maar je moet erg veel gevuld hebben. Dus puur machine voor de espresso-only drinker.

De ouwe Giotto is veel te duur.
Of een machine volledig gereviseerd is, kun je alleen vaststellen met behulp van een schroevendraaier.
Even het volgende lijstje wat je ongeveer mag verwachten bij "volledig gereviseerd":
Ketel gespoeld
Nieuw element
Nieuw veiligheidsventiel
Nieuwe niveausensor
Nieuwe pomp
Nieuwe pressostaat
Nieuwe relaisbox
Verse onderhoudsbeurt

Ook roestige frame is een no-go.
Dank voor je informatie wat raad je mij aan? of weet of heb je iets te koop?

59
Lastig om wat te kopen op Marktplaats ROCKET APPARTAMENTO WHITE ESPRESSO MACHINE. kost 850euro. bied ik 850 moeten ze er over na denken, 1 uur later kost die 900 ik bied 900 geen reactie , andere dag bieden vanaf 900. ,dus ik heb afgehaakt pfffff vermoeiende mensen, dus we zoeken verder