Re: De beste video op youtube

58
Prachtig!

Toen ik op de havo zat was er op de eerste lentedag een verrassing. Vanuit de centrale hal klonk enorm geraas van een drumsolo van een Arnhemse drummer, Pierre Courbois die destijds jong was. Alle klassen stroomden leeg en gingen kijken. Daarna droeg Johnny de Selfkicker zijn gedicht "vuurwerk" voor en vervolgens las Jan Elemans, onze leraar Nederlands, een gedicht voor van zijn jeugd in de oorlog, toen hij in de winter buiten in de sneeuw piste en de pis bevroor.

Ik denk dat middelbare scholen daarbij vergeleken vandaag de dag waardeloos zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: De beste video op youtube

59
fransg schreef:
Prachtig!

Toen ik op de havo zat was er op de eerste lentedag een verrassing. Vanuit de centrale hal klonk enorm geraas van een drumsolo van een Arnhemse drummer, Pierre Courbois die destijds jong was. Alle klassen stroomden leeg en gingen kijken. Daarna droeg Johnny de Selfkicker zijn gedicht "vuurwerk" voor en vervolgens las Jan Elemans, onze leraar Nederlands, een gedicht voor van zijn jeugd in de oorlog, toen hij in de winter buiten in de sneeuw piste en de pis bevroor.

Ik denk dat middelbare scholen daarbij vergeleken vandaag de dag waardeloos zijn.
Frans, ik lach niet tot zeer zeer weinig lachen om hedendaagse "performers", maar Johnny van Doorn was uniek, ik liep er toevallig (of door een buiten macht om gedaan algoritme) tegen deze youtube aan, en een aanvankelijk licht grijns van bewondering ging over in een schaterlachen. Temeer als je het in zijn tijd plaatst. Tegenwoordig een saaie boel. Jij bent net wat ouder dan ik en daardoor wat meer bewust in zijn tijd mogen meemaken. Hoewel die gitarist met die schreeuwende man, die gitarist volg ik nu ook.

Afbeelding