Mee eens. En geen verwijten of anderszins hoor.bobbee schreef:Voor de goede orde, ik heb daar niets over gezegd omdat mijn reactie was op de vraag van forumlid voor mij en gebaseerd op waarom zo'n robot tamper bestaat en die is volgens mij niet ontworpen voor mensen met een handicap maar voor sneller efficiënt tampen in een horeca setting en voor thuis alleen omdat het een leuke gadget is.omeCo schreef:Bij afnemende spierkracht kan recht tampen een uitdaging worden. Door gebrek aan kracht kunnen spieren gaan trillen en wordt het lastig de tamper stil en recht te houden. Ook het doseren van de kracht wordt lastiger. Dus ik begrijp wel dat het resultaat wisselend is. Een automaat lijkt me een goede oplossing in dit geval.bobbee schreef:Die normcore is ook niet nodig met al die veren en levelende rand. Een simpele tamper en recht leren tampen is voldoende.
Het is extra gemak en dat geld dan ook voor zo'n robot tamper.
Nadeel van een level tamper is dat hij niet diep genoeg kan gaan in bepaalde gevallen. Ik gebruik liefst oversized filterbakje en dan komt het wel voor dat de tamper niet diep genoeg gaat.
Wie een handicap heeft kan er wel makkelijk gebruik van maken.