Re: overdreven

52
Laat het ons weten! De Rancilio heb ik noot gehad maar lijkt me een prima klein driftkikkertje waar veel oprechte koffie-hobbyisten mee zijn begonnen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

55
Mijn schrijfseltjes maar even eplaatst in het forumonderdeel dat handelt over de machine die ik nu heb de Bugatti DIVA. Na jaren lang geklungel met de Rancilio Silvia waar geenfatsoenlijke espresso uit kon krijgen een Diva gekocht, veel slechter dan de Rancilio kon het niet zijn en een ding is zeker mooier is zij alleszins. En maakt hij een betere espresso? Enig tromgeroffel....Nou geen idee. Hij doet het namelijk niet. Nada nothing zjilst.... Ze weigert water aan te zuigen en de boiler te vullen. Heb contact opgenomen met de importeur en ze zouden mij een spuit op sturen om handmatig in eerste instantie de boiler te vullen , daarna zou zij het moeten doen? Afwachten dan maar. Ik houd u gewild of ongewild op de hoogte.

56
koffiedikkertje schreef: En maakt hij een betere espresso? Enig tromgeroffel....Nou geen idee. Hij doet het namelijk niet.
IK moet een voorgevoel hebben gehad toen ik dit eerder schreef:
fransg schreef:Wel lekker gek ding maar de koffie zal een riskante onderneming worden.
;-)

Benieuwd wat het wordt als je 'm aan de praat hebt gekregen. En het begint, vormgeving of niet, met 1) koffiebonen van een goeie herkomst, vers gebrand door een goeie brander en 2) een hele goeie maler en 3) een zorgvuldige manier van werken, dus een klein weegschaaltje om je maalsel te wegen is ook handig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

58
koffiedikkertje schreef:Na jaren lang geklungel met de Rancilio Silvia waar geenfatsoenlijke espresso uit kon krijgen .......
Dan heb je wel enorm zitten klungelen. Ik maak er al jaren nagenoeg perfecte espresso's mee :o
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

60
koffiedikkertje schreef:Niet alleen ik, maar zelfs een gekend Barista lukte het niet. Het lag dus niet aan de skills maar aan het apparaat zelf. Maandagmorgen product die gewoon weigerde iets fatsoenlijks neer te zetten.
Dat schreef je niet!
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.