Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

51
Over die rotatiepomp durf ik verder niets zinnigs te zeggen, ik ben verre van een professional op dat gebied. Als 'ie goed (=stil) klinkt...?

Ja, naar die manometer heb ik ook al vaker gekeken, maar vond het een beetje idioot om dat geld neer te leggen voor iets dat je waarschijnlijk eenmalig nodig hebt. Zou iets zijn voor een "Traveling Manometer" :D .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

55
@NOOb, jouw pomp is een vibratiepomp, geen rotatiepomp.
Potver! heb gewoon niet zitten opletten, was zo gefixeerd op de boileraanslag e.d.... Inderdaad "gewoon" een vibratiepompje. Nu hebben de meesten van ons vibratiepompjes en kan je er uitstekend espresso mee zetten, maar die advertentie op MP wordt wel hoe langer hoe fouter zeg...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

56
Inderdaad, potentiele kopers, stop een schroevendraaier in je zak en haal minimaal het deksel van zo'n apparaat dat je wilt kopen.[of een zijpaneel]
NOOb had dat ook moeten doen, de verkoper wist natuurlijk donders goed wat eraan scheelde!

Een mondelinge verkoop is ook gebonden aan regels, je zou de man best kunnen 'dreigen' met deze regels. Uiteraard zul je geen zin in een civiele zaak hebben, maar als de verkoper snugger is bind ie snel in, want niemand zal hem geloven na het zien van jouw interieur en de bijbehorende advertentie! Ik zou het alsnog proberen! €50 korting is gewoon te weinig.

PS toen ik mijn Astoria kocht [geadverteerd als een 'Ojetoria'] had ik juist een zeeeeer positieve ervaring. Niemand kent een 'Ojetoria' dus dat ding stond al erg lang te koop. Maar de eigenaar was ter goeder trouw, hij had voor zijn cafe net een 'echte' volautomaat gekocht en het koffiecontract van zijn Astoria was net beeindigd, ik had een bijzonder gunstige koop en het apparaat was 3x per jaar ge'serviced!!

58
CarpSafari schreef:Inderdaad, potentiele kopers, stop een schroevendraaier in je zak en haal minimaal het deksel van zo'n apparaat dat je wilt kopen.[of een zijpaneel]
NOOb had dat ook moeten doen, de verkoper wist natuurlijk donders goed wat eraan scheelde!

Een mondelinge verkoop is ook gebonden aan regels, je zou de man best kunnen 'dreigen' met deze regels. Uiteraard zul je geen zin in een civiele zaak hebben, maar als de verkoper snugger is bind ie snel in, want niemand zal hem geloven na het zien van jouw interieur en de bijbehorende advertentie! Ik zou het alsnog proberen! €50 korting is gewoon te weinig.

PS toen ik mijn Astoria kocht [geadverteerd als een 'Ojetoria'] had ik juist een zeeeeer positieve ervaring. Niemand kent een 'Ojetoria' dus dat ding stond al erg lang te koop. Maar de eigenaar was ter goeder trouw, hij had voor zijn cafe net een 'echte' volautomaat gekocht en het koffiecontract van zijn Astoria was net beeindigd, ik had een bijzonder gunstige koop en het apparaat was 3x per jaar ge'serviced!!

Ik ben een uitzondering.
Een potentiele koper krijgt van mij een opsomming wat volgens mij niet helemaal100% is.
Daarom staan bij mij apparaten ook LANG te koop.Velen haken aan de telefoon al af. :D

59
het maakt me ook niet zoveel uit, de fiorenzato blijft
bij mij;) ik ben vast beraden hem op te
Lappen en er nog vele jaren van te genieten!
Er zit idd een vibratiepompje in.
Die staat inmiddels ook op de foto, tevens ligt hij al helemaal uit elkaar nu om schoon gemaakt
Te worden, 400 voor een goedwerkend e61 hx apparaat (hoop ik dan) is toch niet te gek.
Dat afstellen, geen idee hoe ik dat ga regelen?! Wellicht via
Peter of casa barista hier in ehv..
Wel weer beetje jammer dat waar bang voor
Was uiteindelijk gebeurd is niet al te beste
Koop en teveel uitgegaan van het goeie van de mens.

60
N00b schreef:het maakt me ook niet zoveel uit, de fiorenzato blijft
bij mij;) ik ben vast beraden hem op te
Lappen en er nog vele jaren van te genieten!
Er zit idd een vibratiepompje in.
Die staat inmiddels ook op de foto, tevens ligt hij al helemaal uit elkaar nu om schoon gemaakt
Te worden, 400 voor een goedwerkend e61 hx apparaat (hoop ik dan) is toch niet te gek.
Dat afstellen, geen idee hoe ik dat ga regelen?! Wellicht via
Peter of casa barista hier in ehv..
Wel weer beetje jammer dat waar bang voor
Was uiteindelijk gebeurd is niet al te beste
Koop en teveel uitgegaan van het goeie van de mens.
Vind het jammer dat het uiteindelijk bij jou moest gebeuren, ik ontmoet alleen leuke koffiemensen bij mijn aankopen. :P