Re: Is dit een Compak K3 Elite?

51
En oh, wat een fijne maler, die K6. Het afstellen gaat inmiddels prima, en er zit meer nuance in mijn shots. Ik heb er nu Colombia Supremo van Fascino in zitten en zo zacht heb ik ze hier thuis nog nooit geproefd! De puck is stevig en relatief droog, ook dat maakte ik niet vaak mee. Al met al is de K6 is veel constanter dan mijn - toch ook wel - ouwe trouwe Demoka (maar dat mag geen nieuws zijn).
Rancilio Silvia + Auber Pid | Mazzer Mini | Demoka M203

52
Ha, goed bericht. Dus de machine mag blijven? ;) Nu nog gaan backflushen, wordt de koffie nòg zachter!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

54
Wimula schreef:
snuuf schreef:Overigens past deze originele Compak 275 grams container ook op de K6. 40 eurootjes, dat dan weer wel.
Begrijp ik het nu goed dat je die K6 uit Utrecht hebt overgenomen? Daar was de vraagprijs toch 150?
http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... otoGallery

Proficiat!
Ha, nee. Die uit Utrecht (wat in praktijk overigens Nieuwegein bleek te zijn) heb ik sinds één dag op mijn aanrecht staan! Na een lange koffiepauze eindelijk een maler... Wat een gevaarte! En mijn niet-koffiedrinkende vriendin is er niet en komt volgende week thuis. Leuke verrassing dus.

In het weekend ga ik dit beestje maar eens proberen te temmen.

55
Zo?! je was twee jaar geleden al op zoek naar een maler, wat heb je in de tussentijd dan gebruikt? Wel goeie koop gedaan met die K6 trouwens.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

60
Ach gut, had de K6 toch een te lage WAF: "Dat ding er uit, of jij er uit"?

Jammer van een goedkope en goede maler. Blijft over: de Vario.