Ik ga in ieder geval blijven doorzeuren totdat ik een nieuwe machine mag gaan uitzoeken.
Kan iemand mij vertellen of de gaggia classic een goede espresso kan zetten en wel warm genoeg wordt?
Anders zou ik een isomac maverick kunnen kopen. Lees daar ook wel weer alarmerende berichten over.
Je hebt dan nog de isomac lapavoni domus casa DCL, zaffiro, of de tea.
Re: Ha, koffie fanaten, Het Vervolg
52Met de Gaggia moet het willen, maar het is echt de ondergrens. Het is allemaal wat problematischer dan een echt goed espresso-apparaat.
Op het eind van je post wordt het wat hoopvoller als je begint over de Zaffiro en de Tea. De Tea is een HX en kan makkelijk melk opschuimen, de Zaffiro een SB waar dat weer wat lastiger is, maar verder een prima machine. Beide de betrouwbare E61 groep, in deze klasse is er heel veel keuze aan machines.
Op het eind van je post wordt het wat hoopvoller als je begint over de Zaffiro en de Tea. De Tea is een HX en kan makkelijk melk opschuimen, de Zaffiro een SB waar dat weer wat lastiger is, maar verder een prima machine. Beide de betrouwbare E61 groep, in deze klasse is er heel veel keuze aan machines.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
Re: Ha, koffie fanaten, Het Vervolg
53Ik weet nog niet of ik m'n geld terug krijg, of dat ik bij redcoon een andere machine mag uitzoeken, of dat ik gewoon genaaid ben en met een nutteloze machine zit opgescheept, maar zou iemand me wat info over de volgende machines kunnen geven?
Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met deze machines , en wat de top 3 zou zijn van deze machines die ik hieronder post. Of misschien heeft iemand nog een goede tip in dezelfde prijs range. Geen tweedehands aub.
De goedkoopste:
Gaggia classic - 300 euro
Isomac maverick - 398 euro
Nemox cafe venice - 386 euro (is dit een goede machine?)
De longhi ec 860 - 366 euro
De wat duurdere:
La Pavoni domus casa - 500 euro
Solis type 113 - 500 euro
Lelit PL41 met PID - 600 euro
Quickmill 820 - 548 euro
Rancillio Silvia - 500 euro
Als ik bij redcoon moet blijven wordt het of de gaggia of de isomac maverick of de la pavoni. Welk van die 3 is duidelijk het beste en is het dat prijsverschil waard of kan ik net zo goed goedkoper uit zijn en de gaggia nemen?
Iemand ervaring met die isomac maverick?
Als ik niet bij redcoon hoef te blijven en m'n geld terug krijg, of los van of ik m'n geld terug krijg een machine wil kopen, zit ik te denken aan de lelit met PID of de Rancillio SIlvia. Of zie ik iets over het hoofd tussen de machines van rond de 500 euro en kan ik beter die nemen? Die uitvoering met PID lijkt me wel wat.
Alleen kost die dus 600 euro. Voor 686 heb je een bezerra bz09 of voor 638 een isomac venus.
Is die lelit met PID beter dan een bezerra bz09 zonder PID? Of die venus?
Kan iemand enigszins zeggen of je snel uitgekeken , of liever gezegd, geirriteerd,kan raken op die gaggia classic en dan binnen een jaar toch een duurdere wil aanschaffen?
Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met deze machines , en wat de top 3 zou zijn van deze machines die ik hieronder post. Of misschien heeft iemand nog een goede tip in dezelfde prijs range. Geen tweedehands aub.
De goedkoopste:
Gaggia classic - 300 euro
Isomac maverick - 398 euro
Nemox cafe venice - 386 euro (is dit een goede machine?)
De longhi ec 860 - 366 euro
De wat duurdere:
La Pavoni domus casa - 500 euro
Solis type 113 - 500 euro
Lelit PL41 met PID - 600 euro
Quickmill 820 - 548 euro
Rancillio Silvia - 500 euro
Als ik bij redcoon moet blijven wordt het of de gaggia of de isomac maverick of de la pavoni. Welk van die 3 is duidelijk het beste en is het dat prijsverschil waard of kan ik net zo goed goedkoper uit zijn en de gaggia nemen?
Iemand ervaring met die isomac maverick?
Als ik niet bij redcoon hoef te blijven en m'n geld terug krijg, of los van of ik m'n geld terug krijg een machine wil kopen, zit ik te denken aan de lelit met PID of de Rancillio SIlvia. Of zie ik iets over het hoofd tussen de machines van rond de 500 euro en kan ik beter die nemen? Die uitvoering met PID lijkt me wel wat.
Alleen kost die dus 600 euro. Voor 686 heb je een bezerra bz09 of voor 638 een isomac venus.
Is die lelit met PID beter dan een bezerra bz09 zonder PID? Of die venus?
Kan iemand enigszins zeggen of je snel uitgekeken , of liever gezegd, geirriteerd,kan raken op die gaggia classic en dan binnen een jaar toch een duurdere wil aanschaffen?