Te gek! Wat zul jij een leuk weekend hebben!
Mocht het nodig zijn kun je toch ook artisan gaan gebruiken?
Re: Aillio
52Zeker een leuk weekeind. Ik heb nog 10 kg oude bonen om mee te oefenen. En er zit vooruitgang in. Jammer dat je de resultaten niet direct kan proeven/ beoordelen.
Alle voorbestelde Bullets zijn nu uitgeleverd. Er is een levendig gebruikersforum op Facebook.Ook de producenten van de Bullet doen daar aan mee. Er is nog wel wat te ontwikkelen qua software. De Amerikaanse " tamperfreaks" zullen zich er Ongetwijfeld op storten.
800 gram kan de brander in ieder geval aan, met een brand duur van 11 minuten tot 2e krak.
Alle voorbestelde Bullets zijn nu uitgeleverd. Er is een levendig gebruikersforum op Facebook.Ook de producenten van de Bullet doen daar aan mee. Er is nog wel wat te ontwikkelen qua software. De Amerikaanse " tamperfreaks" zullen zich er Ongetwijfeld op storten.
800 gram kan de brander in ieder geval aan, met een brand duur van 11 minuten tot 2e krak.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero
53Goeie ontwikkeling als hierdoor veel meer mensen nog serieuzer met thuisbranden bezig gaan.
In je signature staat "Aillio Buller R1" -- daar moet een t in plaats van een r
In je signature staat "Aillio Buller R1" -- daar moet een t in plaats van een r
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
54Wie of wat zijn tamperfreaks? Stomme vraag misschien maar ja....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
55Ik denk dat iets wordt bedoeld als 'tinkerers', mensen die altijd overal wat aan willen veranderen / modificeren / uitbreiden / vervangen.
https://answers.yahoo.com/question/inde ... 634AA1BS8B
https://answers.yahoo.com/question/inde ... 634AA1BS8B
"Tamper with" implies by the usual use of the word tamper, to sabotage something (which is negative). "Tinker with" although people no longer really use that word, implies to fix (which is positive).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
56Een beetje zichzelf respecterende brander fabrikant, heeft het qua capaciteit, over het eindgewicht ergo je zal rond de 1200 gram moeten kunnen branden, als je dat niet vertrouwt kan je de groenlingen ook in een niet verwarmende brander storten, kijken hoe die doorloopt, daarna kan je ook een kilo reeds gebrand draaien, minder massa maar meer volume!kilo schreef:Zeker een leuk weekeind. Ik heb nog 10 kg oude bonen om mee te oefenen. En er zit vooruitgang in. Jammer dat je de resultaten niet direct kan proeven/ beoordelen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
57Ja, die 800 gram input zal niet de maximale capaciteit zijn. Daar ben ik voorlopig ook nog niet naar op zoek. Ik gebruik de Bullet privé en voor mij is een hoge capaciteit minder van belang. 800 gram in en 650 gram uit is genoeg voor tien dagen gebruik. Dan blijven de bonen nog vers.
Eerste fase is leren hoe ik de branding onder controle krijg en houdt. Kan ik die eenmaal sturen, wordt het interessant te experimenteren met profielen in relatie tot de bonen.
Eerste fase is leren hoe ik de branding onder controle krijg en houdt. Kan ik die eenmaal sturen, wordt het interessant te experimenteren met profielen in relatie tot de bonen.
58Doel was om een constant aflopende R.O.R. (rate of rise, ofwel het aantal graden temperatuurstijging per minuut. Die zou volgens Guru Scott Rao gedurende de branding steeds moeten afnemen) te produceren en de branding binnen 13 minuten te voltooien.
Het eerste deel verliep goed. aan het eind liep de branding weg, ondanks sterke reductie van hitte en extra ventilatie.
De development zou tussen de 20 en 25% moeten zijn. Ook nog een aandachtspuntje.
De R.O.R. zakt in het begin m.i. wat te snel. ondanks maximale power. Misschien hoger voorverwarmen?
59Daar zou ik helemaal niet over inzitten. Een klein knikje in het profiel kan overdreven worden weergegeven in de RoR en op die RoR zit ook heel veel ruis zo te zien. Al die uitschieters betekenen niet veel. Het hagelt bonen op die probe maar dat betekent niet dat de bonentemperatuur zo tekeer gaat.kilo schreef:De R.O.R. zakt in het begin m.i. wat te snel.
Mijn suggestie zou zijn juist minder voorverwarmen. Als je de airflow verhoogt rond FC en de temperatuur blijft harder stijgen dan je van plan was, dan zat er kennelijk nog een hoop hitte rond het verwarmingselement dat je dan alsnog mee omhoog trekt ipv dat het minder heet wordt. Van meet af aan wat meer airflow proberen en minder heet starten? Je wil het liefste dat het met een ferme stijging begint en dan langzaam wegzakt zonder dat de vaart er helemaal uitgaat.kilo schreef:Misschien hoger voorverwarmen?
Ter vergelijking een profiel van mij hier van vanmiddag. Kan ook nog verbeterd. Tegen FC gaat de fan, bestuurd door de PID, steeds harder trekken, ik schakel een element uit, de temp loopt 2ºC meer op dan het plan was en later zakt die iets terug, er blijft een stijging in de BT maar die is op een gegeven moment 2ºC lager dan gepland en de PID zet de airflow een heel eind terug (niet naar nul) en zo komt het allemaal goed.
60Dank,ga dat de volgende keer proberen.