Re: Branden met de Gene cafe

51
Toch niet helemaal goed. Gisteren 2 batches gebrand en dat ging weer perfect alleen van het digitale display werken bijna alle bovenste streepjes niet meer. Best irritant. Vandaag maar weer even bellen wat ze daar aan gaan doen. Was bij de eerste keer opstarten al meteen duidelijk.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

52
De Gene vrijdag weer weggebracht. Kreeg meteen dezelfde dag een email dat deze klaar was. Gisteren opgehaald en werkt weer perfect. Niks mis met de service van Van Pommeren.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

53
bart schreef:Nou toevallig van 't weekend gebrand. Moest nog kijken dus gelijk maar effies beetje gevijld en geschuurd. Het leek idd wel of er een scherp puntje in de opening zat.

Dus nu maar afwachten.
Nou nu een paar maanden verder en hij houdt zich goed (rubber bumpertje)....
De oplossing voor mij, denk ik ( of is dit nou de goden verzoeken....)

groeten
Bart

54
Bij van Pommeren hebben ze het binnenwerk van mijn trommel vervangen en nu al 25 brandingen verder en het rubbertje is nog steeds goed. Eerst was het elke ongeveer 8 brandingen een nieuw rubbertje.

Vijlen werkt ook wel. Je moet alleen oppassen dat je de rand niet scherper maakt ipv stomper. Bij mij werkte het wel maar nog niet helemaal perfect.

56
Dat ziet er erg fraai uit!
Ik ben ook wat aan het rond kijken naar een apparaat om de eerste stap in branden eens te gaan zetten. Een Gene of een Behmor. Of een Bocaboca. Ik heb sterk het gevoel dat de Gene Cafe de meest stabiele is, omdat die al lang op de markt is.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600