Re: Man en mes

553
fransg schreef:Dus nu maar een geschikter mesje gekocht (en een antisteekwerende handschoen):
IMG_2173.jpg
Dat is er 1 en heel handig als je oesters open moet maken. Als je het niet weet en je loopt in een winkel dan is het zo'n ding waarvan je niet weet wat het is, maar waar je niet de moeite wilt nemen op een verkoper af te lopen om het te vragen.

Afbeelding

556
gilleko B. schreef: di 21 dec 2021, 17:05
fransg schreef:Dus nu maar een geschikter mesje gekocht (en een antisteekwerende handschoen):

IMG_2173.jpg
Dat is er 1 en heel handig als je oesters open moet maken. Als je het niet weet en je loopt in een winkel dan is het zo'n ding waarvan je niet weet wat het is, maar waar je niet de moeite wilt nemen op een verkoper af te lopen om het te vragen.
Ja precies! Ik heb zo'n mesje weleens zien liggen, kon me er helemaal niets bij voorstellen maar nam aan dat het niet de bedoeling was te vragen waar dat voor dient. De verkoper zou dan vermoedelijk antwoorden
Mijnheer dat wilt u niet weten. Ik kan het u vertellen maar ik garandeer u, straks heeft u spijt en zegt u "Oh had ik het maar niet geweten, nu moet ik er steeds aan denken, jakkes!, Dat mensen zoiets met elkaar doen!!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

557
Onlangs in restaurant Codium (in een stadje waar de voetstappen van Bobbee liggen) dat sinds haar opening nauwelijks normaal heeft kunnen draaien, krijg je de oesters, of alleen de schelp van de oesters met verschillend lokaal groen erop, gelukkig vooraf geopend. Had 2e kerstdag geboekt, maar ben genoopt thuis te blijven door de grieppandemie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

558
Prachtig!

En extra lekker dat je het gewoon thuis mag oppeuzelen. Ik voel me vaak wat opgelaten in restaurants waar men erg hun best doet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino