Pagina 57 van 75

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 20:58
door fransg
Heel goed!

Geen stennis ;-)

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 21:30
door Ruben-
fransg schreef: zo 18 dec 2022, 10:43 We kunnen ook helemaal niks doen en iedereen lekker laten uitstoten louter omdat de chinezen straks ook allemaal een volkswagen willen of omdat we er nog niet uit zijn hoe de scheepvaart (die onze goedkope rotzooi uit china komt brengen) eens hard aan te pakken ;-)

En het afbranden van ons Braziliaanse regenwoud zijn we vergeten!

Het is voor de aarde wel te hopen dat de mensheid binnenkort eens ophoudt te bestaan, wel liefst nadat ik uitgeleefd ben en ook nadat de mensen die ik aardig vind oud hebben kunnen worden.
De aarde overleeft het wel. De mensheid daarentegen...

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 22:41
door fransg
Ik gun het de aarde om nog miljoenen jaren na ons lekker verder te leven. Paradijselijk. Vele planten/ en dierensoorten blijven dan onontdekt en naamloos maar daar wennen ze wel aan op den duur.

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 08:55
door gilleko B.
bobbee schreef:Het was een complot toch...

Afbeelding


Het staat nu overal in de MAINSTREAM media!
Afbeelding
MAINSTREAM! MAINSTREAM! Had ik al MAINSTREAM gezegd?
Afbeelding


Op zich niet slecht om vaker de fiets te pakken. Maar beloon dat ipv straffen!!! En zorg voor beter OV. Elektrisch rijden...hoe NIET DUURZAAM is die kapitaal vernietiging en ook de aanleg vd laadpalen en het opwekken van de energie daarvoor, dat is niet duurzaam.

https://www.ad.nl/buitenland/eu-burgers ... ~a5662ce1/

Het is prima dat er stappen worden genomen naar een meer bewuste levenstijl van ons mensen op onze aarde, zoals het nu wordt gepresenteerd lijkt het alsof het moeilijke besluiten zijn die nu wel snel genomen moeten worden maar dat er bijvoorbeeld geen gas ketels geïnstalleerd mogen worden vanaf 2025 is al bekend sinds 2014 ongeveer. Vanaf 2035 worden er geen auto's met brandstof motor verkocht en ga zo maar door. Het is allemaal al in kannen en kruiken. We moesten al van het gas af, en zo'n pandemie die alles op slot gooit en oorlog met een grote leverancier van gas komt mooi uit. Ik ben voor verandering, en voor verbetering als dat mogelijk is. Niks hoeft voor mij te blijven zoals het was maar speel geen spelletjes als overheid die de lakens uitdeelt. Teveel toevalligheden passeren de revue.
Eerst, wellicht het topje van de IJsberg, de corruptie aanpakken in het Europees parlement, slechte sociale hygiëne daar en dat is slecht voor een gedachtewording van de Europese eenwording. Dat laatste gezegd hebbende, het "rijke" Noorden zal daar geheel dienstig en bruikbaar gehoor geven aan deze fiscale verzwaring. Ik hou bij de combinatie van een dergelijke Europa en dit kabinet mijn hart vast. Maar hey goede nieuws is dak mijn LM en Etzmax al binnen heb
Afbeelding


Afbeelding



Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 09:21
door bobbee
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Het was een complot toch...

Afbeelding


Het staat nu overal in de MAINSTREAM media!
Afbeelding
MAINSTREAM! MAINSTREAM! Had ik al MAINSTREAM gezegd?
Afbeelding


Op zich niet slecht om vaker de fiets te pakken. Maar beloon dat ipv straffen!!! En zorg voor beter OV. Elektrisch rijden...hoe NIET DUURZAAM is die kapitaal vernietiging en ook de aanleg vd laadpalen en het opwekken van de energie daarvoor, dat is niet duurzaam.

https://www.ad.nl/buitenland/eu-burgers ... ~a5662ce1/

Het is prima dat er stappen worden genomen naar een meer bewuste levenstijl van ons mensen op onze aarde, zoals het nu wordt gepresenteerd lijkt het alsof het moeilijke besluiten zijn die nu wel snel genomen moeten worden maar dat er bijvoorbeeld geen gas ketels geïnstalleerd mogen worden vanaf 2025 is al bekend sinds 2014 ongeveer. Vanaf 2035 worden er geen auto's met brandstof motor verkocht en ga zo maar door. Het is allemaal al in kannen en kruiken. We moesten al van het gas af, en zo'n pandemie die alles op slot gooit en oorlog met een grote leverancier van gas komt mooi uit. Ik ben voor verandering, en voor verbetering als dat mogelijk is. Niks hoeft voor mij te blijven zoals het was maar speel geen spelletjes als overheid die de lakens uitdeelt. Teveel toevalligheden passeren de revue.
Eerst, wellicht het topje van de IJsberg, de corruptie aanpakken in het Europees parlement, slechte sociale hygiëne daar en dat is slecht voor een gedachtewording van de Europese eenwording. Dat laatste gezegd hebbende, het "rijke" Noorden zal daar geheel dienstig en bruikbaar gehoor geven aan deze fiscale verzwaring. Ik hou bij de combinatie van een dergelijke Europa en dit kabinet mijn hart vast. Maar hey goede nieuws is dak mijn LM en Etzmax al binnen heb
Afbeelding


Afbeelding
Wij zijn voor voorzien. De zonnepanelen heb ik eigenlijk ook alleen maar gekocht om de Londinium en de Quest te kunnen blijven gebruiken.
Afbeelding


Als die boten maar blijven varen met onze groene bonen!
Afbeelding

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 09:34
door gilleko B.





Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 13:28
door fransg
Het moet allemaal nog worden goedgekeurd en opnieuw krijgen mensen die het niet breed hebben extra geld, klinkt allemaal best goed.

Scheepvaart waar wij het net al over hadden wordt zelfs ook aangepakt terwijl dat van ons nog geeneens had gehoeven aangezien de schepen onze bonen brengen samen met goeiekope rotzooi uit Azië.

Lidstaten kunnen zelf bepalen hoeveel geschenken ze aan de bevolking uitdelen als compensatie zodat niemand kan klagen over 'EU dictatuur'

Uitbreiding van het OV dat wij nog maar dit weekeinde hadden voorgesteld is nu ook al meteen opgenomen in de plannen

De industrie gat de meeste miljarden bijdragen terwijl wat ons betreft de burger het best had willen betalen aangezien de industrie het toch al zo moeilijk heeft

Verder vindt de een het te hard gaan en de ander niet hard genoeg ;=)

EU-burgers moeten gaan betalen voor CO2-uitstoot huizen en auto's, laagste inkomens worden ontzien
Aan de pomp gaat straks een CO2-heffing gelden. Marcel van den Bergh / de Volkskrant
AAN DE POMP GAAT STRAKS EEN CO2-HEFFING GELDEN. MARCEL VAN DEN BERGH / DE VOLKSKRANT
Over vijf jaar moeten inwoners van de Europese Unie zelf gaan meebetalen voor de CO2 die ze uitstoten bij het verwarmen van hun woningen en het autorijden. Onderhandelaars van de EU zijn het daar zaterdagavond over eens geworden.
MICHEL MAAS
Wat deze afspraken in 2027 in de praktijk gaan betekenen, hangt nu af van de afzonderlijke regeringen. Een Europees sociaal klimaatfonds van 86,7 miljard euro moet in ieder geval voorkomen dat mensen met de laagste inkomens door de nieuwe CO2-eisen in moeilijkheden komen. Dit geld kan worden gebruikt voor inkomenssteun, voor energie-investeringen in bestaande woningen, en voor omschakeling naar milieuvriendelijker vervoer zoals elektrische auto's en uitbreiding van het openbaar vervoer.

De lidstaten moeten zelf plannen maken voor subsidies en inkomenssteun. Daarbij zullen extra regelingen moeten worden getroffen voor het geval dat de energieprijzen uitzonderlijk hoog blijven. In dat geval kunnen er maxima gesteld worden aan wat mensen moeten betalen, of kunnen de nieuwe heffingen op CO2-uitstoot door gebouwen en wegvervoer nog een jaar worden uitgesteld, tot 2028.
Uitstoot verminderd
Het miljardenfonds zal voor een belangrijk deel worden gefinancierd door de industrie, die steeds meer moet gaan betalen voor haar CO2-emissies. Die emissies zijn gebonden aan uitstootrechten die door de EU worden verleend. Een deel van die rechten wordt gratis toegekend, vooral aan sectoren die vanwege concurrentie van buiten de EU niet in staat zijn dure aanpassingen te betalen. Voor de overige rechten moet worden betaald.

Door het totaal aan rechten te verminderen, door rechten duurder te maken, en door op termijn, na 2034, ook geen gratis rechten meer uit te delen, hoopt de EU dat de industriële uitstoot verder vermindert. Sinds 2005, toen het systeem van uitstootrechten werd ingevoerd, is de uitstoot van broeikasgassen door de Europese industrie al met 41 procent verminderd. In 2030 moet dat 62 procent zijn.

Een belangrijke wijziging is ook dat scheepvaart onder het EU-regime wordt gebracht. De luchtvaart was al gebonden aan de Europese uitstootregels, maar de notoir vervuilende zeeschepen nog niet. Die worden nu in fases ook onder het Europese milieustelsel gebracht.
Kern Green Deal
Eurocommissaris Frans Timmermans - verantwoordelijk voor de Green Deal, de vergroening van Europa - is blij met de afspraken. 'Aan het eind van een moeilijk jaar is dit zeer positief nieuws', aldus de eurocommissaries. 'Emissiehandel is de kern van de Green Deal; om een prijs op CO2 te zetten. Het nu versterkte emissiehandelssysteem zal helpen om investeringen in CO2-reductie aan te jagen, en de uitstoot verder en sneller omlaag te brengen.'

Ook de Europese co-rapporteur Esther de Lange (CDA) is positief gestemd, omdat de nieuwe regeling volgens haar 'een eerlijke energietransitie voor iedereen garandeert'. 'Met deze deal brengen we de uitstoot in Europa drastisch naar beneden, maar dan wel op een sociaal verantwoorde manier zonder de Europese industrie de das om te doen.'

PvdA'er Mohammed Chaim is blij dat er überhaupt een akkoord is bereikt. Hij ziet goede kanten aan de combinatie van het emissiehandelssysteem dat de industrie onder druk zet, en de invoering van het sociale klimaatfonds dat 'door de lidstaten zal worden verdeeld onder de mensen die het het hardst nodig hebben'.

GroenLinks toont zich ietwat sceptisch. Europarlementariër Bas Eickhout gaat vooral de afschaffing van gratis uitstootvergunningen niet snel genoeg: 'Helaas zitten we nog meer dan tien jaar vast aan deze ongerichte subsidies.' Het klimaatfonds voor de kwetsbare huishoudens is volgens hem bovendien veel te klein, 'een voorzichtige eerste stap'.

Het akkoord van zaterdag is voorlopig. Het moet nu door het voltallige Europees Parlement en door de regeringen van de afzonderlijke lidstaten worden goedgekeurd.

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 13:54
door bobbee
fransg schreef: Scheepvaart waar wij het net al over hadden wordt zelfs ook aangepakt terwijl dat van ons nog geeneens had gehoeven aangezien de schepen onze bonen brengen samen met goeiekope rotzooi uit Azië.
Ja ja! Die had je even over het hoofd gezien hè, die groene bonen over zee.
Afbeelding


Spul uit Azië is geen goedkope rotzooi, prachtig spul van top kwaliteit! Echt helemaal niks van te zeggen. Ook als je ziet wat ze voor bizar mooie koffie apparatuur daar verkopen en wat het bedrijf wat ik sprak uit Singapore hier niet eens wilt aanbieden vanwege alle regelgeving en de kleine afzetmarkt, dan zie je dat wij onszelf alweer in de vingers snijden.

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 15:08
door fransg
Ja niet alleen goedkope troep komt er vandaan, ook leuke kleertjes en verder bijna alles wat moet worden gefabriceerd.

Op gebied van Nederlandstalige poëzie hebben de Chinezen nog geen plannen om onze vaderlandse dichters helemaal kapot te concurreren.

Gelukkig maar!

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 15:09
door bobbee
Ik weet het, de overheid doet ook maar zijn best en dat valt allemaal niet mee dus moeten we onze ministers knuffelen maar dat wetende hoeven we de stommiteiten ook niet te negeren of bagatelliseren, als we Maar blijven knuffelen em liefkozen. Dus, hier is er weer 1!

‘Het btw-nultarief voor zonnepanelen brengt grote maatschappelijke kosten met zich mee’, vervolgt Hagen. ‘Het zal immers ook gaan gelden voor zonnepanelen op huurwoningen, waarover nagenoeg nooit btw wordt teruggevraagd. Daarvan zijn er meer dan 3 miljoen in Nederland en op de meeste liggen nog geen zonnepanelen. Het behandelende ministerie heeft het over een kostenpost van 20 tot 30 miljoen euro per jaar. Maar de belastingderving zal in totaal eerder richting 4 miljard euro gaan, wat onnodig is. Het nadeel is niet doorgerekend door het Centraal Planbureau (CPB), zodat de politiek mogelijk een onjuiste voorstelling van zaken is gegeven en op onjuiste gronden een belangrijke beslissing heeft genomen. Maar los daarvan; onze branche is geen uitstel gegund om zich op het nieuwe belastingregime voor te bereiden terwijl die daar wel met luide stem om vroeg, zo bleek ook uit een enquête van Solar Magazine en de oproep van Holland Solar. Juist daardoor gaan heel veel bedrijven zwaar in de problemen komen, terwijl juist zij Nederland moeten verduurzamen.’

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... n-omvallen