Re: Bonenmaler Gino Rossi RR45

61
Ik heb een CC45 (het mooie zusje) gehad op kantoor. Er is mee te werken, en als het een echt goede prijs is kun je het doen. Grootste nadeel is de getrapte instelling die best grof is al kun je een ring kopen waardoor je 2x zoveel stapjes hebt.

Ik zou er geen €150 voor neerleggen, maar onder de €100 is het een aardige instapper denk ik.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

66
Caroline11 schreef: wo 23 feb 2022, 11:47 Ja, ze staat in de kelder als n soort van backup.
Maar voor 100€ mag ze weg.
Ik heb de doser eraf gesloopt en bovenop staat een plastic Ikea bekertje waaruit de bodem is weggeslepen.
Dit heb ik gedaan om de molen zo compact mogelijk te hebben.
Dankjewel Caroline, voor je reactie en de foto's.

Ik heb hier gelukkig geen last van het veel gelezen "bovenkastjes probleem" (want ik heb geen bovenkastjes in de keuken :D ), dus ik ga in ieder geval voor een molen met een hopper erop. Vanuit dat perspectief bekeken denk ik dat de Fiorenzato van HanR met hopper en nieuwe maalschijven een betere optie voor me is. Daar heb ik voorlopig geen omkijken naar en daar kan ik gelijk mee aan de slag.

Evengoed bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren en een aantal foto's te posten.

Groetjes Barbera

67
HanR schreef: di 22 feb 2022, 20:45 Ik heb nog een Fiorenzato F5 in de aanbieding.
Nieuwe schijven en nieuwe hopper
Hallo Han,

Ik heb je bericht goed ontvangen en daar zojuist ook weer op gereageerd, maar ik denk dat ik iets verkeerd doe, want het bericht lijkt te blijven hangen in 'Postvak uit'. (En gaat niet door naar verzonden berichten.)
De strekking van het verhaal is dat ik de Fiorenzato graag van je overneem. :D
Laat maar even weten of mijn bericht aangekomen is.

Groetjes Barbera