Re: Fiorenzato La Bricoletta Elegance Espresso Machine

61
Ik ben er van overtuigd dat je straks een heel mooie machine hebt staan. Het heeft je dan meer (moeite) gekost dan je aanvankelijk dacht, maar dan hèb je ook wat, en de machine heeft dan geen geheimen meer voor je.

En het mooie van zo'n forum is dan dat anderen er weer van kunnen leren: er zijn 2-de hands koopjes te vinden, maar kijk ook goed naar de staat van het apparaat, schroef het open!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

62
:0)
Ik vind het erg mooi dat jullie allemaal zo meedenken en me helpen op meerdere gebieden.
Laten we het verhaal van teveel of niet teveel betaald maar lekker laten varen, wrs heb ik er inderdaad 100 teveel voor neergelegd, in deze staat! Maar terug brengen kan echt niet meer, hij ligt helemaal open (zie fotos volgende post!)
Anderzijds, voor 250,- had ik hem nooit mee gekregen en was de mishandeling verder gegaan....
Daar moet je toch ook niet aan denken?
Ik denk dat ze me erg dankbaar is, als deze saga ten einde is :P

Daarbij komt inderdaad wat Spironski zegt;
ik ken het apparaat dadelijk van binnen en van buiten, wat inhoudt dat ik geen service uit hoef te gaan voeren bij derden, wat ik zeer waarschijnlijk bij een 100% goede machine wel had laten doen, onder het mom van waar je geen verstand van hebt moet je af blijven :) Dus bespaar ik daar in de loop der tijd :P
Andere mensen leren van mijn "nalatigheid", ik moet natuurlijk ook wel hand in eigen boezem steken, maar ik vond het apparaat zo mooi, de HX functionaliteiten en dan de opmerkingen hier dat het een goed ding is..... ja ik KON hem niet laten staan en heb niet meer verder gekeken, beetje eigen schuld dus!!!
Voor toekomstige kopers, neem inderdaad een schroevendraaier mee en een steeksleutel, zodat je de neus even open kun maken.

+ ik kom er nu achter hoe enorm gaaf het is om aan zo'n ding te werken en de techniek erachter steeds meer te begrijpen EN ben ik niet meer zo huiverig voor de pomp, als die kapot is kost dat iig niet meer de hoofdprijs :D
Maar beetje jammer is het wel...
Gisteren ben ik na het eten en voor het voetbal nog even verder gegaan met demonteren... Als je eenmaal bezig bent dan denk je al snel; goh en dit is niet meer zo mooi, en dit is een beetje verkleurd, denk dat ik dat ook maar meteen vervang :P

Wel meteen een vraagje; is er iets te maken, bijv. de pomp op schuim oid om de geluidsproductie wat te temperen?

MAAR ga me beheersen, ik ga eerst zorgen dat de Bricoletta functioneel WERKT, daarna ga ik de kleinigheidjes aanpakken ;)
Laatst gewijzigd door N00b op di 01 mar 2011, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

66
Je gaat er doortastend mee aan de slag, heel goed! Mooi dat je er de positieve kant van ziet; ik voelde me al een beetje medeverantwoordelijk omdat ik zo enthousiast ben over de Bric.

Die pomp: tja, zorg dat 'ie nergens contact maakt met de kast (ook de slangen niet). De ophang kan van rubber zijn of metaaldraad dat vrij moet kunnen bewegen. Oude pompjes kunnen meer lawaai maken dan nieuwe en wellicht dat je de resonanties kan beperken in de kast, dus niets laten meetrillen, en anders bitumen aan de binnenkant van de kast aanbrengen (autoshop, geluidsdemping).

Bij mijn machine ziet de OVP er zo uit:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

67
hahaha, dat merkte ik al een beetje!
Geen probleem joh, ik ben degene die het laatste besluit maakt, heb mijn standpunt ingenomen en blijf daarbij!
De bricoletta gaat een mooi leven tegemoet!

Afijn, nu heb je een mooie foto geplaatst, met peilen en overpressure valve..
Is dát de OVP? de overpressure valve?

dit vind ik echt nog lastig.
binnenin alles goed benoemen.

De pomp zat vast met een ijzeren haak inderdaad..
Zal bij terug monteren erop letten dat deze geen aanraking maakt met de kast incl. leidingen.
Anders kan ik tzt altijd nog een nieuw pompje plaatsen, voor die 3 tientjes... :P

70
Ik zie dat spironski standaard de OPV, overpressure valve, verkeerd noemt nml OVP :P
:oops: zou ik dan tòch dyslectisch zijn?? heeft denk ik met woordbeeld te maken, ben natuurlijk een visueel persoon... ;)