Re: Wat doen jullie voor de kost?

61
Veel techneuten en creatievelingen hier! Ik ben niks van dat alles, maar psycholoog. De eerste voor zover ik heb gelezen. Volgensmij is dat niet zo'n goeie combi. Als ik naar mijn collega's kijk, krijg ik die indruk ook; die zijn erg tevreden met 'n Douwe Egberts apparaat met 'koffie', ''espresso!?!?!?" en thee... Zeer teleurstellend altijd om daar mijn slootwater te halen, dus vaak komt het neer op 'n glas water op m'n werk... Des te sterker de behoefte aan een goeie espresso als ik thuis kom...
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand

64
Wat me opvalt is dat er meerdere mensen met grafische dingen en koffie bezig zijn. Ik heb een opleiding tot Grafisch Vormgever gedaan, maar ben uiteindelijk bij mn bijbaan blijven hangen. Daar maakte ik koffie op evenementen voor MobiCcino. Ondertussen zit ik daar op kantoor als Barista-coordinator. Geen spijt van de opleiding (maak nu postertjes, brochures etc voor MobiCcino) maar ook absoluut geen spijt van het kiezen voor iets wat ik gewoon superleuk vind! Van mensen die kiezen voor het grote geld boven iets waar je passie ligt heb ik nooit begrepen...

65
Van mensen die kiezen voor het grote geld boven iets waar je passie ligt heb ik nooit begrepen...
Tenzij geld je grote passie is, natuurlijk.... ;)

Dan kan je je allicht afvragen of iemand wel lekker in elkaar zit.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

67
Effe voorstellen:
Samen met mijn vriendin heb ik eXpresso, Coffee Bar on Wheels opgericht.
We doen dit in bijberoep, een beetje als een roeping.
De koffie op grote events en festivals waar we kwamen was van zodanige kwaliteit dat dit ons een ferm gat in de markt leek. In België bestonden mobiele koffiebars nog niet (ondertussen zijn we met een 5tal denk ik) we konden weinig afkijken van een ander, dus hebben we de stiel met vallen en opstaan moeten leren.
Ondertussen zijn we druk bezig en rijden met ons karreke zuid-NL, heel België en Noord Frankrijk rond om espresso te schenken.

De kunst in onze branche is om de beste kwaliteit te blijven leveren wanneer er zeer veel vraag is.

surf naar http://www.coffeebaronwheels.be" onclick="window.open(this.href);return false; om ons aan het werk te zien.

Groeten, en tot ziens aan de (koffie)bar

Jan

68
cremalover schreef:Zekers. ;)

http://i143.photobucket.com/albums/r156 ... 003-23.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste Cremalover. ik zie dat je een pv export hebt staan als ik het goed zie!
Morgen krijg ik als het goed is de mijne binnen :mrgreen: :mrgreen:
Ben heel benieuwd, is voor thuis, weinig ruimte en stil.

Heb je tips! hem veel goeds over deze machine gelezen.
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
Ponte Vecchio Export/Fiorenzato t-80

69
Ik kan natuurlijk niet achter blijven.... Ik ben meubelmaker/ interieurbouwer.
http://www.mooiwerk-interieur.nl" onclick="window.open(this.href);return false; En nee ik ben geen site bouwer en ja daar mag wel wat creatiefs mee gebeuren......
Maak zo nu en dan ook keukens en kom eigenlijk geen espressoliefhebbers tegen.
Dit jaar wel twee grote kledingzaken gedaan met een Espressobar!! Ja eigenaar houdt van koffie, staan illy machines met servings, Kan altijd beter maar voor in een kledingzaak helemaal TOP!! Moet je wel naar Zaltbommel of Veghel.
Misschien dat het toeval is dat de creatieven een uitgesproken smaak hebben en daarom van een lekker bakkie houden.....
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
Ponte Vecchio Export/Fiorenzato t-80

70
Ik ben nogal nieuw hier, januari 2008 heb ik Koffie 't Molentje te Langemark, België overgenomen. Sindsdien passioneel bezig geweest met koffie en sedert enige tijd een weblog begonnen genaamd http://www.fullofcoffee.com. Vandaar dat ik dan ook meer en meer actiever geïnteresseerd ben in forums en hier dan ook ben terechtgekomen.
Zot van chocoladebruin, zwart goud en slow roast koffie.
Trotse eigenaar van Koffiemakers waar we o.a. Senseo koffiepads maken.