Re: Baratza "Sette"

61
Leuke maler voor 2-3 jaar gebruik en daarna kun je iets anders kiezen omdat hij kapot is. Dat vind ik het jammere aan dergelijke malers. Uiteindelijk ben je veel beter af om je geld aan een echt goede maler uit te geven want die werkt nog hetzelfde na 15 jaar en is uiteindelijk veel goedkoper dan elke keer dit soort spul te kopen en geeft wel goed maalsel voor alle type bonen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

62
Nou ik dacht dat kan wel even duren wellicht zelfs een maand op 1-2 maar krijg zojuist een berichtje van de PostNL dat ie eraan komt. Dus blijkbaar nu gewoon netjes leverbaar in NL!
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

65
Zo, binnen!

En maar eens gaan draaien, bonen om de hoek bij de AH gehaald met als branddatum 10-1 op de verpakking, dat zou nog moeten kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd heb ik as we speak alleen mijn Bialetti staan (en een French press alhoewel dat niet zo denderend schijnt te zijn). Eerste wat opvalt: Duidelijk een internationaal en men heeft nu ook een shim waar in de FAQ over wordt gesproken als dat die er mogelijk komt meeverpakt. Verder, na uitpakken. Ja plastic, maar 'flimsy' voelt deze maler absoluut niet aan. Ziet er ook goed uit in het echt. En dan malen, een heel luchtige maling meteen! Ik kom er wel achter dat ik nog even moet expirimenteren met de maalgraad voor mokka en misschien ook wel wat aandrukken wat ik bij normale pot koffie niet deed want zo luchtig!

67
Hoi Fransg,

Ha een alluminium 'Mukka Express' waarmee je, volgens de verpakking, capuchino kan maken.

In de praktijk een compleet drama qua functionaliteit en schoonmaken. Sterke nog het ventiel waarmee je tussen normaal en 'cappuchinostand' kan schakelen heeft het na verloop van tijd begeven. Toen heb ik de bovenkant maar wat gemodificeerd en nu kan ie alleen nog maar espresso maken maar doet ie het iig. wel. Ondertussen toch maar eens een french press geprobeerd op de grofste stand ondanks dat gezegd wordt dat dat niet het sterkste punt is van de Sette. Hij smaakt goed voor wat ik gewend ben uit de French Press!

68
Leuk, ook dat je hem al hebt!! :)

Ben benieuwd naar je bevindingen!
Op HB waren de meesten lovend over de maling qua smaak. Veel initiële irritaties mbt niet correct afwegen zijn bijna zonder uitzondering herleidbaar tot vibraties en zodoende te verhelpen.
Heb je ook de nieuwe portafilter houders?

Ik was zelf van plan de introductie-kinderziektes af te wachten, maar het malen op gewicht lijkt me echt ideaal!
Laatst gewijzigd door R&B op wo 18 jan 2017, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

69
Ha R&B, wegen gaat hier uitstekend. Portafilter houders duurt nog ff want dat is nou het ding, ik moet nog even sparen voor de machine. Ik heb de Sette nu al gekocht (sta nu zelfs een klein beetje rood) omdat er zeer veer vraagtekens rondom de leverbaarheid waren en ik niet achter het net wil vissen. Stiekem denk ik nu zelfs aan een ECM Synchronika als machine dus ik moet nog even! :lol: Maar dan zou ik daarna er ook decenia mee vooruit moeten kunnen is mijn redenatie ;)

70
Portafilterhouder is misschien niet de juiste term?
Ik bedoel iig de armpjes waar je je portafilter in zou doen. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30