Re: Zoektocht naar een nieuwe molen...

65
Jochen_P schreef:
lmg475 schreef:
Jochen_P schreef:Ik ben vooral erg benieuwd hoe de maalversteliing gaat werken in de praktijk, één van de grootste redenen waarom ik voor de Eureka gekozen heb.
[B/quote]

De maalverstelling werkt perfect en heel precies. Het duurt wel een maling of 2 voordat het resultaat echt volledig zichtbaar is
Zoals bij elke maler dus :)

Hij is vandaag geleverd! Hij lijkt nog imposanter dan de Wega terwijl hij slechts enkele centimeters groter is. Hij lijkt op het eerste zicht wat breder. Het mat zwart is wel heel mooi :)
De maalverstelling werkt echt prachtig, zeer smooth, 0.0 speling en minder gevoelig dan ik had gelezen/vreesde. Perfect.

Hij maalt ook heel snel, waardoor het maalsel in een mooie straal in het mandje valt en een luchtig hoopje vormt. Even tegen tikken, tampen en klaar. De timer staat nu om 3sec en dan heb ik 16g maalsel :o

Afbeelding

Afbeelding

Enkel de portafilterhouder werkt niet voor de naked houder, die is iets te hoog.

Zeer tevreden! Het spelen kan beginnen :lol:
Ik vind het een lelijk bakbeest. :mrgreen: Maar dat vind ik feitelijk van alle grote malers.
Hij moet het vooral goed doen en heeeel lang meegaan.
Videos zien er goed uit.Interessante maler.
Geen klonters,snel en knoeit niet.
Ben benieuwd hoe een en ander er met wat Malabar uit ziet.

66
Het zal vooral zijn dikke neus zijn wat hem niet de mooiste maakt :). Ik vind het er wel goed uitzien! En lang meegaan mag ik hopen ja, hij is voor een iets ander tempo gebouwd dan dat ik hem gebruik dus dat zal wel lukken?
Ik sta er telkens van te kijken wat een mooi hoopje maalsel hij iedere keer opnieuw in mijn mandje gooit. Ik doe nu 3,4sec op 15g, Moet wel terug zoeken naar een methode om de spritzers te onderdrukken want die zijn sinds de nieuwe maler toch vaak aanwezig.
Ik wil best eens die Malabar proberen, waar kan ik die vinden?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

67
Jochen_P schreef:Ik wil best eens die Malabar proberen, waar kan ik die vinden?
@3aan heeft altijd wel malabar, en John, een bevriende brander hier om de hoek heeft ze ook dus afhankelijk van waar je woonachtig bent moet daar wel aan te komen zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Zoektocht naar een nieuwe molen...

69
Jochen_P schreef:Het zal vooral zijn dikke neus zijn wat hem niet de mooiste maakt :). Ik vind het er wel goed uitzien! En lang meegaan mag ik hopen ja, hij is voor een iets ander tempo gebouwd dan dat ik hem gebruik dus dat zal wel lukken?
Ik sta er telkens van te kijken wat een mooi hoopje maalsel hij iedere keer opnieuw in mijn mandje gooit. Ik doe nu 3,4sec op 15g, Moet wel terug zoeken naar een methode om de spritzers te onderdrukken want die zijn sinds de nieuwe maler toch vaak aanwezig.
Ik wil best eens die Malabar proberen, waar kan ik die vinden?
Geef de schijven nog zeker wat tijd om in te malen, consistentie zal beter worden! Echter zoals met iedere GOD is dat wel een dingetje. Het maalsel wordt niet gemixt en sproeiers zijn het gevolg. Het maalsel klinkt niet goed in. Dat is ook een rede waarom een doser zo slecht nog niet is en waarom er anders WDT (even googlen als je niet weet wat het is) wordt toegepast. Met de Mahlgut roer ik ook altijd even het maalsel door met een klutsertje voordat ik tamp en de spritzers/channeling zijn weg.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

70
Heb inderdaad nog geen WDT toegepast bij deze molen. Net omdat het maalsel zo luchtig is en met een paar tikken vlak te krijgen is voor het tampen krijg je de indruk dat het niet nodig is want de uitloop is mooier dan ooit. Ik probeer het eens!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed