Re: De LONDINIUMs afdeling

611
cremalover schreef: vr 26 mei 2023, 16:06 Maar toch apart dat dit heel vaak als bezwaar aangevoerd wordt?.Terwijl het zo simpel is.
de deur van het kastje verwijderen kan ook want die heeft doorgaans helemaal geen functie, het houdt geen inbrekers tegen en het kan niet tochten door het kastje. Als het is omdat wat er in het kastje zit een vieze smeerboel is, dan beter het kastje opruimen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

612
fransg schreef: vr 26 mei 2023, 16:10
cremalover schreef: vr 26 mei 2023, 16:06 Maar toch apart dat dit heel vaak als bezwaar aangevoerd wordt?.Terwijl het zo simpel is.
de deur van het kastje verwijderen kan ook want die heeft doorgaans helemaal geen functie, het houdt geen inbrekers tegen en het kan niet tochten door het kastje. Als het is omdat wat er in het kastje zit een vieze smeerboel is, dan beter het kastje opruimen.
Veren,weegschalen,tampers en ander onnodig spul.

613
cremalover schreef:Ik kan het bewijzen.

https://youtu.be/H6CCai-tASw

Dus nu is het een feit. :|
Tsja. Keuzes. Allemaal goed maar wel persoonlijk. Ik zou het best irritant vinden om telkens een hendel eraf te moeten schroeven voor iedere keer dat ik in het kastje moet zijn.
Als het echt een probleem zou zijn en ik wil kostte wat kost de machine op de plek voor een kastje hebben dan zou ik de machine even opzij zetten ipv de hendel eraf draaien.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

614
bobbee schreef: vr 26 mei 2023, 16:18

Tsja. Keuzes. Allemaal goed maar wel persoonlijk. Ik zou het best irritant vinden om telkens een hendel eraf te moeten schroeven voor iedere keer dat ik in het kastje moet zijn.
Als het echt een probleem zou zijn en ik wil kostte wat kost de machine op de plek voor een kastje hebben dan zou ik de machine even opzij zetten ipv de hendel eraf draaien.
Afbeelding
Ik maak dat kastje twee keer per jaar open.

615
cremalover schreef:
bobbee schreef: vr 26 mei 2023, 16:18

Afbeelding
Ja dan zou ik hem er ook voor zetten! Kun je de hendel laten zitten!
Afbeelding

Waarom ik over dat hendeltje begon is omdat de footprint van de vectis zo klein is en weinig ruimte inneemt dat ik wel iets moest zoeken om over te zeiken, anders word ik onrustig. Ik hou niet van perfect. Vandaar.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

616
bobbee schreef: vr 26 mei 2023, 16:49
cremalover schreef:
bobbee schreef: vr 26 mei 2023, 16:18 Tsja. Keuzes. Allemaal goed maar wel persoonlijk. Ik zou het best irritant vinden om telkens een hendel eraf te moeten schroeven voor iedere keer dat ik in het kastje moet zijn.
Afbeelding
Ja dan zou ik hem er ook voor zetten! Kun je de hendel laten zitten!
Afbeelding

Waarom ik over dat hendeltje begon is omdat de footprint van de vectis zo klein is en weinig ruimte inneemt dat ik wel iets moest zoeken om over te zeiken, anders word ik onrustig. Ik hou niet van perfect. Vandaar.
Afbeelding
Perfect bestaat niet. :mrgreen:

618
cremalover schreef: vr 26 mei 2023, 16:52 Op welke boilerdruk draait ie nu?
1.45 was die, ik heb 'm nu eens op 1.3 gezet en moet nog nagaan of ik dat beter vind.

Men kan de pressostaat makkelijk switchen, is een klikverbinding dus dan kun je een p-stat hebben voor lichte, medium of donkere bonen

Ik hoef er maar een want in de praktijk wil ik geen 'gekke' bonen die ineens veel donkerder of erg licht gebrand zijn. Als mijn eigen branding een keer mis gaat gooi ik de bonen gewoon weg.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

619
7 back to back espressos in 14 minuten leidt niet tot oververhitting. Extra gehaast gedaan, dus geen dosing ring, niet roeren, geen druppeltjes, slechts de snelle etzMAX op 18g ingesteld, paar tikjes om de bult platter te maken, dan snell PUQpress tampen, indraaien, hefboom omlaag, tien tellen, hefboom hoog, na ong 30s kopje weg, nog tijdens nadruppelen (puck nog onder druk) hefboom iets omlaag, portafilter uitnemen, schoon spoelen, naar de maler etc

Laatste twee shots: