Re: Wat drink je nu?

611
Ziet er goed uit! Ben daar zelf (Mount Elgon) ooit geweest, ook erg mooi gebied om te wandelen langs de koffieplanten en te zien hoe men het koffie verbouwen aanpakt.
Het rooster en brouw proces was behoorlijk natte vinger werk, maar het smaakte goed!

Zelf heb ik net de Ethiopie Yirgacheffe van Fascino binnen, 1e bakje drip smaakte heerlijk, straks eens een espresso'tje proberen.
Ascaso Basic, Kyocera CM-45, Melitta Plastic Filter, Solis Scala

614
een spaanse zoete wijn ;)

daarvoor was m'n eerste verse lading koffiebonen binnengekomen van Fascino, branddatum 21-1. Omdat ik een complete n00b op bonengebied ben, heb ik een proefpakket besteld (Bella, Emporio, Italiano en Romana Espresso) en ze adviseerden me n.a.v. mijn wensen de Grande Alta. Daar ben ik vanavond mee begonnen. Het bevalt prima! Verder nog even een overstock pakketje besteld en dat was vandaag de Indonesia Mandheling.

Man man, wat een wereld van verschil met de Segafredo Gusto Cremoso die ik ervoor in had, die was A niet lekker en B ik kreeg last van m'n maag.. Misschien dat ik daarvan een verkeerde batch had of dat ze niet lekker in mijn automaat gaan..

ik zag een topic over bonen in de vriezer.. maar doen met de rest van de pakketjes?

615
lekkerbakkiekoffie schreef:ik zag een topic over bonen in de vriezer.. maar doen met de rest van de pakketjes?
Doen :!:

Of leg ze bij die rode wijnen in je kelder ;)

Die Grande Alta is inderdaad fijn, was ik ook erg tevreden over. Mandheling is een belevenis op zich. Elke boon is een kunstwerkje, diepdonkergroen, kronkelig. Enige lekkere Indonesiër als je het mij vraagt!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

617
Ja, die proefpakketten zijn handig om je een beetje kennis te laten maken met al die verschillende koffiebonen. En je kan ze nog ruim 2 weken gebruiken. Reken dan maar uit of je ze nog in de vriezer moet stoppen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

620
Een eigen gebrande melange van fijne bonen uit Peru, Kenia en Guatemala...

Kwam erg mooi uit de naked, strakke romige straal, weinig gespetter, in ieder geval niet van chanelling!

En ik zie een tijger! :lol:
(oké oké, een tijgerTJE)

Afbeelding
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach