Re: Wat drink je nu?

623
Hm, persoonlijk vond ik de Grande Alta juist wat tegenvallen. Niet omdat de koffie niet goed of niet lekker was, maar vooral omdat ik iets anders had verwacht (of gehoopt). De Grande Alta is een natural, en van naturals was ik juist gewend dat het fruitige, frisse (soms wat zoetige) oplevert. Dat fruitige hoort natuurlijk sowieso niet bij Braziliaanse koffies, maar toch.

624
Vandaag verse Mama cata geprobeerd met de aeropress. Met filterbranding. Heerlijk zacht en mooie nuances met duidelijke chocolade. Kijken of er nog meer uit te halen is.
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||

625
Square Mile Deri Kochi Sidamo.
10 pond voor 350 gram, vrij prijzig. M'n ouders waren in Londen, ik had ze gevraagd voor me mee te nemen.

Mooi dat op de zak staat "Brew within one month of roasting" + branddatum.

Heerlijk licht gebrand, in de cafetiere gezet. Genieten.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

629
Twee kilo zakken en 6 van 250 gram. De laatste voorraad was binnen 1 maand op, 6 kleine zakjes toen. Die heb ik toen gelijk in de vriezer gedaan. Dus nu iets meer, iets langer in de vriezer, te schadelijk? als ik bonen voor 1 week eruit haal, hoe bewaar je dat het beste, of toch beter om het per paar dagen eruit te halen?