lekkerbakkiekoffie schreef:Vandaag een guatamala San Rafael urias van single estate coffee.nl uit de chemex gedronken. Heerlijk, weer eens heel iets anders in de positieve zin van het woord, fris en vol van smaak. Helaas wel wat oudere bonen, moet even kijken of ik ze zelf rechtstreeks bij hun kan bestellen, zie nu de optie niet op hun website.
uploadfromtaptalk1364917805202.jpg
Die lui hebben het niet zo op particulieren, hebben het een tikkie hoog in de bol, stonden ook op de laatste koffiebeurs beleef koffie samen met enkele andere leveranciers, kreeg een cappu door een van de heren van s.e.c. voorgeschoteld en dan aangestampt met de elektrische studenten tamper, dat was echt kundig eh nee onkundig eh klungelig en die bakte er niets van, koffie maken ging niet lukken.
De beste man probeerde een koffie te malen en tampte toen met bovengenoemd apparaat draaide toen de PF ondersteboven om te laten zien hoe mooi die tamp gezet was, je snapt het wel de inhoud belande op de vloer, 2e poging dito, 3e tja vreemd genoeg die ook, eerst kreeg de pf de schuld die was te warm toen was de pf te droog en die daarna met een vochtige doek uitgedroogd, tja toen was de afstelling van de tamper de schuld, er kon het bij hem niet in dat de afstelling van de molen de schuldige was, dat is onze eigen koffie en die gaat mee naar elke beurs, mijn vraag wanneer die molen afgesteld was? werd beantwoord met als die eenmaal goed staat hoef je er nooit meer wat aan te doen, bij de vierde poging getampt en toen niet omgedraaid en koffie van gezet met een doorloop van hooguit 12 seconden, en die gasten geven Barista trainingen.?
PS ik wilde dit voorval eigenlijk helemaal nooit vertellen uit respect aan de oprichters van dit forum, helaas werd het me nu een beetje teveel en moest het even kwijt !!