Re: Wat drink je nu?

663
Mijn zelf samengestelde melange ; 3 ongeveer gelijke delen ,malabar van ongebrand,de honduras van adriaan en de sao bento van fascino.
Voor mij de ideale espresso,de visite weet hem ook te waarderen
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

664
Voor het eerst vers gebrande boontjes van Schotkoffie.
En niet normaal wat een verschil, ik wil niks anders dan dit.
Zojuist mijn lekkerste bakkie ever geproeft.

Land: Guatemala
Regio: Antigua
Hoogte: 1.450 - 1.600 meter
Type: Gewassen Arabica (Bourbon)

Omschrijving: Vol, complex aroma met tonen van chocolade en een levendige zoete aciditeit.
Branding: Medium / Donker
Best geschikt voor: Espresso, cappuccino en filter

Prijs € 5,00 (per 250 gram)
Bezzera Strega & Niche Zero

665
En gaat het dan om verse boontjes, of specifiek om de boontjes van Schotkoffie?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

666
Weet je wat het leuke is Storm...Ik vond deze ook erg lekker.Maar ik had het idee dat hij donkerder gebrand lekkerder zou zijn. Gevraagd of ik een kilo donkerder gebrand kon krijgen....geen probleem.
Service is gewoon oke!!
Gezellig met mijn dochters ff op de Gordelweg mijn verse koffie halen :D

Groetjes Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

667
Spironski schreef:
En gaat het dan om verse boontjes, of specifiek om de boontjes van Schotkoffie?
Je hebt gelijk, nu ik het terug lees.
Dit zijn mijn eerste verse bonen en merk nu wat iedereen bedoelt met verse bonen.
Ik had eerst een bus Illy bonen om aan de slag te gaan met mijn maler, maar die heb ik nu weg gedaan.

668
variant schreef:Weet je wat het leuke is Storm...Ik vond deze ook erg lekker.Maar ik had het idee dat hij donkerder gebrand lekkerder zou zijn. Gevraagd of ik een kilo donkerder gebrand kon krijgen....geen probleem.
Service is gewoon oke!!
Gezellig met mijn dochters ff op de Gordelweg mijn verse koffie halen :D

Groetjes Rob.
En? Hoe zijn ze donker gebrand?
Vandaag even langs geweest, is 5 min. van af mijn werk.
Ik werd enthousiast onthaald en heb gelijk een proefpakket genomen om te proeven welke ik het lekkerst vind.

669
Minder zuurtjes, zeer zeker lekker,maar niet wat ik dacht te vinden.
Maar ben er nog mee bezig,en ze worden al een paar daagjes ouder,dus wie weet wat er nog in het verschiet ligt.
Groetjes Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.

670
De laatste dagen lekker aan het genieten van afwisselend de volgende bonen:
- Ethiopië Harrar Marshallo Grade 4 City+ gebrand
- Brazilië Daterra Bourbon Yellow SHB microlot City+ gebrand
- Panama Bambito Estate SHB City gebrand

Alle 3 erg lekker. De Panama gaf een brandje bij de uitlaat van de trommel door de vliesjes en moest ik een minuut voor het einde stoppen maar is er erg goed uitgekomen.

Alle bonen komen van http://www.rohkaffeebohnen.de in Berlijn en de kwaliteit is echt top. Leuke microlots en COE bonen. De meeste winst in smaak is voor mij nu alleen nog maar te halen uit de bonen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60