ErikW schreef: ma 19 jun 2023, 19:36
Hoe lang is de opwarmtijd van de boiler en die van de groep?
Met 20min kun je 'm als je haast hebt warm genoeg hebben. Even de hefboom omlaag, net voldoende om wat druppels uit het douchescherm te laten 'huilen', dat versnelt het opwarmen.
Ik zelf heb gewoon de stekker die hem om 06:00 aansteekt, dan is-ie als ik wakker word zeker op temp.
Bij mij gaat-ie dan om een uur of tien vanzelf uit maar als ik om 11:00 alsnog een espresso wil, is-ie sneller warm want nog niet echt afgekoeld.
Hoe stabiel blijft de temperatuur van de groep na een tijdje niet te zijn gebruikt?
Stabiel.
Krijg je even lekkere espresso's uit de Vectis als met de grotere Londiniums?
Ik vind van wel en ik doe nog steeds mijn best om ze te vergelijken, zonder nu meteen al teveel bonen te verkwisten. Zoveel espresso's drink ik niet op een dag. Ik heb de indruk dat een maal instelling op de Niche die prima is voor de LR24 op 3bar ook goed werkt op de Vectis maar ik moet dat nog double checken met meerdere bonen/brandingen.
Bovendien is het belangrijk dat je het zelf bepaalt, als je langs zou komen ervoor met een kg van bonen die je heel goed vindt.
Met de LR24 is het wel iets makkelijker, maakt de timing van hefboom neerhalen en op laten gaan niet zoveel uit.
Als je een Cremina vergelijkt met een Pavoni in een doos, dan is Vectis een 'spring lever' Cremina maar dan met volledige maat zetgroep. Alleen veel goedkoper

En nieuwer.
Reiss schreef me op 31 mei dat de Vectis de volgende week of de week daarop in productie ging.
Al dergelijke processen van een nieuw apparaat gaan gepaard met vertraging. Maar leg je je daar bij voorbaat bij neer dan komt er helemaal niks van, dus spreek je steeds data af die net wel of (vaker) net niet worden gehaald, maar ga je daarna wél verder.