Vandaag mijn Strega in gebruik genomen na kleine 2 jaar af en aan met de La Pavoni geoefend te hebben
Had weer vers gebrande bonen besteld bij hoofdkwartier, Papoea Nieuw Guinea washed Kongo
Eerste kopje met machine en deze bonen, geen idee van hoe of wat dus de maler maar laten staan op de vorige zak yellow bourbon, 6,3 seconden de Eureka XL laten draaien en het enkelkops filterbakje zat precies vol.
Mijn 58mm tamper was nog niet binnen dus moest het doen met dat plastic rondje wat bij de Strega geleverd was
En daar kwam me toch een lekkere shot uit, niet bitter, heel licht zuurtje, vol maar niet zwaar/pittig en beetje romig
Nog nooit zo’n lekker bakkie gezet zelf
Met de pavoni toch moeilijker denk ik, de variabele van de druk is met de veer constanter maar vooral de temperatuur. Was met pavoni toch veel aan flushen om de kop over de 90 graden te krijgen maar weer niet te heet. Daar zat voor mij altijd meeste smaakverschil in
Machine voelt super degelijk aan. De goedkope aluminium (?) filterbakjes vind ik dan net niet passen bij de rest.
Blij mee!
Bezerra Strega (Mod) - La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL - G-iota Pro83VS SSP LS