Re: Timemore Sculptor 064 en 078

691
Yespresso schreef:Van wat ik lees zat die maalschijf er prima in maar is de maalschijf en drager niet goed verwijderd. Je moet tegen de veer in drukken en dan draaien. De handleiding lijkt hier niet duidelijk in te zijn.
Volgens mij wordt het wel duidelijk gemaakt in het filmpje van Timemore hoe je hem moet openen.

Ik heb zelf even een kilo koffie gemalen. Zaterdag ga ik hem even open maken en kijken of de uitlijning klopt. Maalsel ziet er prima uit zo op het oog.

Maalgraad stand is inderdaad niet lekker afleesbaar. Dat wordt een plakkertje oid aan de bovenkant.

Toerental op de achterkant kan ik gewoon bedienen vanaf de voorkant, daar heb ik geen probleem mee.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

692
doubleb schreef: wo 18 okt 2023, 18:00 Hier zat de maalschijf scheef en niet goed vast. Ik kwam er gelukkig op tijd achter.
Werkt nu prima naar behoren, maar ben blij dat ik hem even heb open gemaakt.

Overigens is er nagenoeg geen retentie vanaf de tweede maling.

Kleine opmerkingen:
- Ik vind de maalgraad niet goed af te lezen met het streepje aan de zijkant.
- Rpm knop zit niet handig aan de achterkant
Dat is wel fijn dat je het hebt kunnen oplossen. Was het de niet-draaiende maalschijf of de draaiende die scheef zat? Kwestie van boutjes aandraaien?

Kun je al wat zeggen over hoe die verder bevalt qua smaak? Over het algemeen zijn mensen vrij enthousiast maar het hangt natuurlijk af van je referentie

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

693
Pti schreef:Tsjah, de mensen die "iets te zeuren hebben" of dat nou terecht of onterecht is melden zich nou eenmaal eerder op het internet dan tevreden gebruiken. Maar ik zie in hele korte tijd, nu wel wat hele slordige QC dingetjes voorbij komen hoor :X
Dat lijkt inderdaad zo maar er zitten ook klachten bij die later te wijten bleken aan uit elkaar halen en verkeerd in elkaar zetten, door de gebruiker.
Geen idee welk percentage fouten acceptabel is voor dit aantal molens.
Maar een merk als Eureka, de XL die te lange schroeven had, de SD met houten deksels die breken, die schuif in de hals was ook iets mee en ook met het verstelmechanisme.
Ik moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde maler vind. Voelt als een tank.
Handig ook de Euro stekker invoer. Simpel om daar een korte kabel voor te maken of kopen.
Niet gedacht dat ik, amateur proever, verschil zou proeven met mijn oude 50mm flatburr maler. Maar dat doe ik wel. Koffie is echt lekkerder, fruitiger als ik er een term aan moet geven. En ik ben ook niet de enige in huis die dat opmerkt.
Eerdaags A-B vergelijken met mijn oude ECM maler.
Tot zo ver een succes hier. Ik hoop dat ik snel ga wennen aan het single dosen.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

694
B003 schreef:
Pti schreef:Tsjah, de mensen die "iets te zeuren hebben" of dat nou terecht of onterecht is melden zich nou eenmaal eerder op het internet dan tevreden gebruiken. Maar ik zie in hele korte tijd, nu wel wat hele slordige QC dingetjes voorbij komen hoor :X
Dat lijkt inderdaad zo maar er zitten ook klachten bij die later te wijten bleken aan uit elkaar halen en verkeerd in elkaar zetten, door de gebruiker.
Geen idee welk percentage fouten acceptabel is voor dit aantal molens.
Maar een merk als Eureka, de XL die te lange schroeven had, de SD met houten deksels die breken, die schuif in de hals was ook iets mee en ook met het verstelmechanisme.
Ik moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde maler vind. Voelt als een tank.
Handig ook de Euro stekker invoer. Simpel om daar een korte kabel voor te maken of kopen.
Niet gedacht dat ik, amateur proever, verschil zou proeven met mijn oude 50mm flatburr maler. Maar dat doe ik wel. Koffie is echt lekkerder, fruitiger als ik er een term aan moet geven. En ik ben ook niet de enige in huis die dat opmerkt.
Eerdaags A-B vergelijken met mijn oude ECM maler.
Tot zo ver een succes hier. Ik hoop dat ik snel ga wennen aan het single dosen.
[emoji123][emoji106] Goed zo!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

695
Yespresso schreef: wo 18 okt 2023, 21:35 Dat is wel fijn dat je het hebt kunnen oplossen. Was het de niet-draaiende maalschijf of de draaiende die scheef zat? Kwestie van boutjes aandraaien?

Kun je al wat zeggen over hoe die verder bevalt qua smaak? Over het algemeen zijn mensen vrij enthousiast maar het hangt natuurlijk af van je referentie
De niet draaiende schijf. Een boutje zat niet goed aangedraaid. Was snel te verhelpen.

Qua smaak kan ik nog niet veel zeggen. Heb er net twee bakjes mee gezet. Espresso is nog wat aan de scherpe en zure kant, maar ik heb dan ook nog niets gedaan aan seasoning. Maalsel wat eruit komt is prima en ik vind 'm vrij snel (in vergelijking met de DF64).
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2