Re: Niche Zero Grinder

693
Tekork schreef: ma 11 jan 2021, 14:56 Het is een beetje schimmig. Ik zal de factuur bij eens opvragen bij Niche voor mijn administratie.
Thanks, zou handig zijn moest je die kunnen delen.
Inderdaad shady, maar volgens EU en UK wetgeving, is VAT weldegelijk te betalen: https://www.gov.uk/hmrc-internal-manual ... vatfin5550

Ondertussen ook naar Indiegogo geschreven, we zien wel wat er van komt.
Pti schreef: Het komt al langere tijd op zijn minds als laks of gemakzuchtig op mij over voor Niche om zich achter Indiegogo te blijven verschuilen. Maar inderdaad, vragen om een levering op factuur leverde altijd een BTW bon op dus shady zou ik het niet willen noemen. Je moet wel oppassen dat je bij enig geschil niet in een kansloos kastje-muur-tafreel tussen eerst en laatstgenoemde terecht komt.
Zou het eventueel mogelijk zijn om het relevante deel van de factuur delen, geanonimiseerd uiteraard? Ben wel benieuwd wat daar op staat.

Re: Niche Zero Grinder

694
Na contact te hebben gehad met Niche. Waarin ik ze voorgelegd heb om in zee te gaan met een Europese fulfilment partij zodat ze op deze manier de 'Brexit tax' kunnen vermijden (weet niet hoe het verder werkt, ben namelijk niet werkzaam in de logistieke sector).
Kreeg als reactie dat ze zoeken naar een passende strategie, de kopers moeten nog een paar maandjes geduld hebben. [zie afbeelding]

Wat mij betreft hoop ik dat ze het logistieke deel in Europa uitbesteden zodat de kopers daar (zonder 'Brexit tax') een Niche kunnen aanschaffen.
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR
Bijlagen
Reactie van James - Niche Reactie van James - Niche

Re: Niche Zero Grinder

695
Ach ja, gaat dan een paar jaar duren en uiteindelijk willen de meeste niet wachten en kopen hem.

In principe is hij de moeite prijs ook wel waard als je hem vergelijkt met andere malers. Een conische 68mm maler (met originele mazzer schijven) had en heeft een heel andere prijs. Dat deze dan ook nog in zo'n kompakt jasje zitten is geweldig. Over de het grootste voordeel nog maar te zwijgen, de retentie! Echt, het is gewoon een perfecte maler voor thuis!

Het zure is de nieuwe Brexit prijs, niet het aangeboden product.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Niche Zero Grinder

696
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de prijs van de Niche, zijnde 499 + BTW indien aangekocht in 2021. Dat is een prijsstijging, maar die prijszetting mogen ze zeker doen als die transparant gecommuniceerd wordt bij de aankoop. Het zal best een goede bogenmaler zijn, en er is zeker voldoende vraag naar.

Maar indien aangekocht in 2020 is de VAT reeds betaald, dus moet het aangepast worden; correct is correct.

En nu stop ik met janken op dit forum ;-) Ik hou jullie op de hoogte moest er een doorbraak zijn!

Re: Niche Zero Grinder

697
Umpalumpa schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de prijs van de Niche, zijnde 499 + BTW indien aangekocht in 2021. Dat is een prijsstijging, maar die prijszetting mogen ze zeker doen als die transparant gecommuniceerd wordt bij de aankoop. Het zal best een goede bogenmaler zijn, en er is zeker voldoende vraag naar.

Maar indien aangekocht in 2020 is de VAT reeds betaald, dus moet het aangepast worden; correct is correct.

En nu stop ik met janken op dit forum ;-) Ik hou jullie op de hoogte moest er een doorbraak zijn!
Ik begrijp je ook helemaal niet verkeerd. Niche gaat gewoon niet mee met de veranderingen door de Brexit en dat is vreemd. Dit goed regelen hoeft helemaal geen maanden te duren tenzij ze zelf een vreemde constructie hebben gecreëerd waar ze moeilijk vanaf komen. Hun antwoord slaat nergens op. Je laat je klanten niet wachten.
Ze kunnen zo een verhaal neerpennen waarom de prijs omhoog moet door de Brexit. Bijvoorbeeld omdat ze nu de mazzer schijven moeten importeren vanuit Duitsland.
Enfin, het is onduidelijk en in iedere onduidelijke situatie krijg je dan dat mensen zelf gaan gissen naar redenen en het wat en waarom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Niche Zero Grinder

698
Umpalumpa schreef:
Tekork schreef: ma 11 jan 2021, 14:56 Het is een beetje schimmig. Ik zal de factuur bij eens opvragen bij Niche voor mijn administratie.
Thanks, zou handig zijn moest je die kunnen delen.
Inderdaad shady, maar volgens EU en UK wetgeving, is VAT weldegelijk te betalen: https://www.gov.uk/hmrc-internal-manual ... vatfin5550

Ondertussen ook naar Indiegogo geschreven, we zien wel wat er van komt.
Pti schreef: Het komt al langere tijd op zijn minds als laks of gemakzuchtig op mij over voor Niche om zich achter Indiegogo te blijven verschuilen. Maar inderdaad, vragen om een levering op factuur leverde altijd een BTW bon op dus shady zou ik het niet willen noemen. Je moet wel oppassen dat je bij enig geschil niet in een kansloos kastje-muur-tafreel tussen eerst en laatstgenoemde terecht komt.
Zou het eventueel mogelijk zijn om het relevante deel van de factuur delen, geanonimiseerd uiteraard? Ben wel benieuwd wat daar op staat.
Factuur ontvangen, heb je een PB gedaan met de belangrijkste data. iig geen VAT op de factuur.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Re: Niche Zero Grinder

699
Ik wacht nog heel even af of ze alsnog een tegemoetkoming gaan aanbieden aangezien de vele berichten op Indiegogo en wellicht de vele boze mails en annuleringen. Maar ze zien tot nu toch nog af om publiekelijk te reageren op alle vragen van de consumenten op Indiegogo en Niche Zero tot zover voet bij stuk houdt en zich gemakzuchtig achter de policy van Indiegogo schuil houdt. En daar valt uiteraard ook wel iets van te zeggen. snap prima dat zei als onderneming ook hun hoofd boven water moeten houden in deze rare tijden. maar die boonmaal speeltjes van ze gaan wel als warme broodjes de toonbank over dus ik denk eerlijk gezegd dat we geen medelijden met hun hoeven te hebben.

Zoals ik het ervaar is dat ik nu dubbele BTW moet gaan betalen. (20% UK en 21% NL dus totaal 41%) of die theorie nou wel of niet klopt, ik voel me behoorlijk bedonderd. (netjes uitgedrukt). Tuurlijk wist ook ik dat de Brexit eraan zat te komen en net zo goed wisten hun dat ook. maar toch douwen ze er nog ff snel 2 batches doorheen voor de EU. ze hadden daarmee natuurlijk ook even kunnen wachten tot na de Brexit zodat voor iedereen duidelijk was geweest wat de nieuwe regelgeving exact inhield. Als ik nu een paar tientjes extra had moeten betalen dan vond ik dat nog enigszins acceptabel. Maar +/- €150,- is gewoon buitensporig. Stel dat ik hem vandaag zou willen kopen dan had ik de kennis gehad dat die extra inklaringskosten en BTW boven op de verkoopprijs van €591,23 zou komen. in dat geval had ik een bewuste keuze kunnen maken of ik die prijs voor dat product waard had gevonden. maar ik ben Pre Brexit een aankoop overeenkomst met hun aangegaan voor het bedrag van €591,23 waar ik toen bewust voor heb gekozen. en ik kan nu die extra kosten voor mezelf niet meer goedpraten. Handje klap is handje klap en dan niet ineens met die ja maar brexit blablabla aankomen zetten. Maar dat zal wel gezonde Hollandse handelsgeest van mij zijn.

Ik heb zelf nog geen contact met ze gehad aangezien ik hier op het forum al de ervaringen van jullie heb gelezen. Het ziet er naar uit dat ook ik eerdaags mijn bestelling ga annuleren. maar ik hou de soap serie voor nu even in de gaten. ik ben al wel alternatieve opties aan het zoeken en voor nu is mijn oog gevallen op de Eureka Mignon XL. uiteraard ben ik erg benieuwd op welke molens jullie oog is gevallen.

Zo ik ben mijn verhaal ook even kwijt hahaha veel van hetzelfde maar soms moet het gewoon ff. uiteraard respecteer ik de mening van mensen die hier het tegenovergestelde van denken. en is het goed dat we mogen converseren toch :)

Re: Niche Zero Grinder

700
Here here!
Mijn bestelling geannuleerd na wat heen en weer gemail.
Het gaat hun nog wel even duren om een goed plan te maken voor de toekomst.
Dus voor nu even geen niche voor mij.
Mocht dit ergens in 2021 wel komen, dan ga ik er dan weer opnieuw voor.
Geen man overboord, maar wel eeuwig zonde.
We shall see!