Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

71
Ypuh schreef: Dank bvds. Twijfelde zelf ook al een tijdje.

Paar vragen:
- Is de workflow nu ook verbeterd t.o.v. de vierkante hopper? Ik SD nu ook af en toe, en doe dan gewoon 18.2g erin, open het zwarte schuifje, start de maler (ca. 10s) en doe het zwarte schuifje weer dicht tegen popcorning. Dit gaat eigenlijk best goed.
- Heb je ook die SD mods van Etsy overwogen? Bijvoorbeeld deze of deze.

Ze zijn er inmiddels in alle soorten, maten en prijzen, maar één ding hebben ze vaak gemeen; het geheel wordt er niet mooier op.
De workflow verandert niet echt met die SD hopper van Eureka. De hopper is gewoon kleiner en het schuifje is van metaal. That's it. Okay, die blow-up kan er op als je wilt. De Etsy hoppertjes zijn ook niet echt fraai.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

72
fuel schreef: do 20 jan 2022, 15:08 Wel een schattig klein hoppertje zonder de rubberen blaasbalg :D
Ja die blaasbalg brengt ook de koffie overal in de machine
Gisteren na aantal keer puffen getest maar geen koffie in de machine. Heb wel de versie met de juiste schroeven dus dat kan uitmaken...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

73
bvds schreef: do 20 jan 2022, 15:13
fuel schreef: do 20 jan 2022, 15:08 Wel een schattig klein hoppertje zonder de rubberen blaasbalg :D
Ja die blaasbalg brengt ook de koffie overal in de machine
Gisteren na aantal keer puffen getest maar geen koffie in de machine. Heb wel de versie met de juiste schroeven dus dat kan uitmaken...
Ja indien openingen dan komt het echt overal. Hadden mensen volgens mij ook met de Atom en blowup hopper.
Vind het een geslaagde combinatie met die micro hopper.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

74
Dat bekerhoudertje van Etsy is trouwens heel fijn. Volgens mij heeft Frans hem inmiddels ook besteld...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)

79
Starred schreef: zo 23 jan 2022, 15:22 Om het samen te vatten, als je de XL wilt gaan gebruiken voor SD, welke accessoires kan je dan het beste aanschaffen?
In principe geen. Een kleinere hopper en blaasbalg zoals die van Etsy zijn leuk maar niet noodzakelijk. Zou het eerst maar eens zonder proberen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.