Re: Izzo Alex Duetto

73
Lukt het jou al om voor 1 cappuccino melk op te schuimen?
Het gaat me nog veel snel, wat een stoomkracht!
Met die Elektra duurde het wel een 40 seconden voor één kopje, maar had ik wel controle.
Het is een 2-gats stoomtipje. Is het aan te raden die te veranderen als je altijd voor één kopje opschuimt?
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

74
Ik neem inderdaad meestal veel melk. Ik heb een 50 cl Motta, die vul ik tot de knik. Dat gaat prima. Laatst was mijn melk alleen bijna op. Toen had ik maar een halve hoeveelheid, maar het ging goed! Ik heb wel de stoomtemperatuur wat teruggedraaid, naar 120 gr. Heb je de originele stoompijp nog of de dubbelwandige?
http://www.stoll-espresso.de/product_in ... -Alex.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De originele vind ik waardeloos. Daar kan ik helemaal niks mee.
Micra&Ultra

75
Ik heb de originele, heb dan ook al 3 keer mijn poten verbrand...
De stoomtemperatuur wat lager zetten is wel een goed idee, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Is deze dubbelwandige echt zoveel beter? 40 euro weer erbij is een hoop geld...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

77
Zou het niet voldoende zijn om alleen het tuitje te veranderen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

78
Het stoompijpje wordt net boven het tuitje zo vreselijk warm dat de melk daar gewoon begint te koken. Is prima voor de grote bellen-productie. En de hoek van de knik is te scherp. Het is gewoon een onding!

Die van de Expobar Brewtus moet er volgens mij ook op passen en is prima!
Micra&Ultra

79
Ik heb een nieuw stoompijpje besteld, en een bodemloze pf, en misschien bestel ik meteen ook maar nieuwe schijven voor mijn major. Ben ik in één keer klaar...
Is voor kleine hoeveelheiden meer of minder gaatjes geschikter voor je stoompijp? Hij heeft er twee, en je kan ook een 4-gats tipje kopen. Is dit handiger voor kleine hoeveelheden? Of juist minder handig?

80
Hangt natuurlijk ook af van de doorsnede van de gaatjes en de vorm van het tipje kan ook schelen. Ik heb het idee dat mijn 2-gats tipje met punt en smalle gaatjes behoorlijk goed ontworpen is, zo zuig je heel makkelijk net dat beetje lucht aan dat nodig is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder