Re: De Senseo Sarista

72
Ik denk dat het inherent is aan dit onderwerp dat je hier posters krijgt met een (zeer) laag aantal posts. Blijft dus over dat je het inderdaad maar gewoon negeert.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

73
Die koe met stok was bij de buren al uitgekotst, beter die zooi weghalen het doet niks wezenlijks aan dit onwezenlijke onderwerp.

Een Saristaban das mooi !!
Laatst gewijzigd door @3aan op ma 29 okt 2012, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

74
Wat een gezellig forum. Het nodigt echt uit om nog eens terug te komen. Ik neem aan dat jullie ook ooit begonnen zijn met bericht 1 of niet dan?
Ik geef mijn mening en als dat niet gewaardeerd wordt, laat dat dan lekker voor wat dat is, maar begin niet te schelden.
Mijn kopjes koffie heb ik alweer lekker op, maar in Koffiepraat krijg ik niet zoveel zin op deze manier.
Mocht een van jullie nog iets willen weten, dan antwoord ik graag en eerlijk. Maar dit stimuleert niet echt om te posten.
Dank jullie wel hoor, voor het in de kiem smoren van het bijdragen aan het forum.
Van mijn Sarista heb ik meer plezier dan van jullie.

75
stokkoe schreef: Mocht een van jullie nog iets willen weten, dan antwoord ik graag en eerlijk. Maar dit stimuleert niet echt om te posten.
Van mijn Sarista heb ik meer plezier dan van jullie.
Ik gekoof nóóit dat er hier veel vragen zijn ten voordele van dat stuk plastic, maar dat neemt niet weg dat ik het fijn voor je vind dat je zelf een goed gevoel hebt bij het apparaat en je het idee hebt dat je nu een échte espresso kunt zetten maar als jou was zou ik eens op zoek gaan naar een zaak bij je in de buurt waar je woont waar ze een degelijke espresso kunnen zetten van verse boontjes met een fatsoenlijke machine en de daarbij behorende bediening met verstand van zaken en vergelijk die eens met de meuk die je nu weg slobbert en denk dan nog maar eens aan "ons" :mrgreen:

76
@ieder:
Ik vind dat we moeten ophouden om Senseo Sarista te vergelijken met onze espresso. Het is bedoeld voor een heel andere "niche", en als ze daar nu blij mee zijn, laat hen dan.

Ja, ook ik vind mijn espresso veel lekkerder (denk ik toch, ik ken die Sarista niet), maar ik hoef de Saristagebruiker (en anderen) niet steeds door de strot te douwen dat zijn koffie inferieur is en/of dat voor hem geen plaats is op dit forum. Dat is er namelijk wel!

Laten we ophouden zo vervelend en denigrerend te doen over andermans keuzes. Je kan ook met respect en argumenten proberen te overtuigen, in plaats van stomweg bot te zijn of pseudo-leuk proberen te doen.
En als je zo nodig je mening moet geven, laat dat dan inhoudelijk een bijdrage zijn aan het forum, in plaats van dat je zo nodig weer gehoord moet worden.

Er is niets of niemand mee geholpen als je mensen weg jaagt, en een leuk forum levert het ook niet op.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

77
Dank je wel Spironski en Freaky666. Jullie snappen waar het om gaat.
Ik heb niet genoemd dat ik van mening ben dat de Sarista een espresso zet die ongeëvenaard is. Het is een bonen machine, zonder voldoende bar (ik zou niet weten hoeveel, ik hoef geen expresso expert te worden). De koffie die eruit komt is voor mij uitstekend van kwaliteit. Dat neemt echter niet weg dat er uiteraard machines zijn die een nog veel lekkerder bakje kunnen maken.

Een machine die niet de fijnheid van de bonen, temperatuur, hoeveelheid bonen en meer van dit soort zaken handmatig kan regelen zal nooit kunnen tippen aan de ervaring en smaak van de koffiezetter die deze variabelen naar zijn hand zet en dit ook kan. De meeste Nederlanders zijn blij als met niet teveel moeite een lekker kopje koffie gemaakt kan worden. Daar is de Sarista een uitstekend apparaat voor.

78
Wat je eventueel eens als experiment zou kunnen proberen (onder het mom van; baat het niet,.. dan schaad het niet) je Funnel eens kunnen verbouwen, de methode om dat te doen staat in een linkje iets terug in het draadje, zodat je eens bij jou in de buurt écht verse boontjes kan gaan scoren en die in die funnel kieperen,... ik weet niet óf het wat uitmaakt, maar het lijkt me wel, en als het niets is (voor jou en de visite) mbt de smaak dan kan je gewoon een nieuwe funnel erop klikken met de boontjes zoals het bedoeld is door DE. De modificatie kost je niets en schade kan je ook niet aanrichten lijkt mij.
Ik heb ondertussen hier in de stad bij een witgoed grossier bij het promotiemeisje van de Sarista gestaan en ze bood mijn vrouw en mij een kopje aan,... we hebben het geproefd,... en het is naar mijn bescheiden mening niet een erg aangename ervaring geweest met de sarista,.... maar ik ben dan ook iets anders gewend en ik denk wel dat het gezien door de ogen van de vastgeroeste en harde kern van DE en of Senseo het een flinke verbetering is ten opzichte van een met koffie gevulde tampon.
Maar in dat geval is het gewoon een merkgebonden volautomaat waarbij je zonder je funnel te "modden" vastzit aan in verhouding dure koffie.
Maar nogmaals,... ieder z'n meug, en de meeste doorsnee koffiedrinker zal de vele forumgangers hier voor gek verklaren over de tijd en het geld wij bereid zijn uit te geven voor een bakkie koffie.

79
Heb je de sarista weleens vergeleken met een willekeurige vol automaat? Een saeco, delonghi oid? Volautomaten malen in de regel allemaal te grof voor een goede espresso. Dus die apparaten mag je vergelijken met elkaar.

Wat philips hier namelijk heel slim doet is de sarista naast de oude senseo zetten en mensen die vergelijking laten maken. Maar zet hem eens naast een andere automaat die minder of niet veel meer kost, en je hebt een betere machine met een reservoir waar je jouw eigen uitgekozen bonen in kunt doen! Vers of van de lidl/kruidvat ;) Wat je wilt.

Het is de marketing die de sarista moet doen slagen. Ze hebben hem bijvoorbeeld ook nu gelanceerd, vlak voor de feestdagen. Zodoende kan het apparaat iets bekender worden en met de feestdagen hopen ze op een verkoop vermeerdering. Heel tactisch!

Dit bericht lijkt misschien off topic maar ik bedoel het goed! Ik hoop dat mensen dit lezen voor ze de sarista kopen, en een beetje rond kijken wat er nog meer te koop is. Lees jezelf in voordat je een koffie apparaat koopt en verken de markt. Maak dan een gegronde keuze want alleen dan kun je een goede keuze maken en bepalen wat goed is. Dat doet de marketing van senseo niet voor jou.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

80
Mooie post Bobbee. Uiteindelijk gaat een volautomaat je veel geld schelen ten opzichte van de Sarista omdat je zelf de bonen kunt bepalen die je erin doet. Dit kan even duur zijn voor kwalitatief veel betere bonen of tientjes per kilo goedkoper als je bonen van de Hema of Lidl o.i.d in het apparaat stopt. De levensduur van het apparaat zal hetzelfde zijn.

Had ergens gelezen dat je omgerekend 35 euro per kilo bonen betaald met een funnel waar de prijs voor een kilo bonen van de Hema/Lidl e.d. tussen de 6-9 euro ligt. Voor kwaliteitsbonen vers gebrand betaal je ongeveer 20-25 euro per kilo. Op deze manier bespaar je waarschijnlijk al een 200 euro per jaar op alleen de bonen en is de koffie zeker niet minder en met hetzelfde gemak.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60