Re: Niche Zero Grinder

71
Het uitloopje en de vloerplaat van de maalkamer is ook van kunststof. Niet uit zuinigheid , maar een speciaal soort kunststof dat de statische lading moet verminderen.
Toen de Niche werd ontwikkeld was er scepsis, want geen gerenommeerde producent van koffie malers. Nu de maler het goed lijkt te doen is er scepsis, want hij zal wel snel stuk gaan.... ongefundeerd.
Het is natuurlijk zuur als je een maler van 1500 euro hebt en die blijkt het niet beter te doen dan de Niche.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

72
kilo schreef: do 11 okt 2018, 15:52 Het uitloopje en de vloerplaat van de maalkamer is ook van kunststof. Niet uit zuinigheid , maar een speciaal soort kunststof dat de statische lading moet verminderen.
Toen de Niche werd ontwikkeld was er scepsis, want geen gerenommeerde producent van koffie malers. Nu de maler het goed lijkt te doen is er scepsis, want hij zal wel snel stuk gaan.... ongefundeerd.
Het is natuurlijk zuur als je een maler van 1500 euro hebt en die blijkt het niet beter te doen dan de Niche.
Das niet zuur.Daarvoor zal de 1500 e maler waarschijnlijk beter gefabriceerd zijn.Een Mazzer Kony is wat anders qua bouw als je Nice Zero.Tenminste dat hoop ik.Dat het wat de maling betreft identiek kan zijn is een andere kwestie.

73
precies! een Mazzer Kony is bedoeld voor de horeca. dus heel robuust maar voor thuis onpraktisch.

de Niche gebruikt identieke maalschijven. is dan wel niet zo robuust, maar voor thuis veel praktischer: kleiner, stiller, geen retentie etc.

met de komst van dit soort malers (zelfde gaat op voor de Eureka Atom 75 e) zullen steeds minder mensen thuis horeca bakbeesten neer gaan zetten. de meeste thuisbarista's willen immers wel de lusten (kwalitatief goed maalsel), maar niet de lasten (groot, zwaar, herrie, retentie etc.).

ik denk dat zowel de Atom als de Niche een gat in de markt opvullen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

75
Ik ben niet zozeer sceptisch maar meer benieuwd. Dat het geen grote fabrikant is hoeft niks te zeggen. Baratza is erg groot maar maakt over het algemeen producten die snel stuk gaan. Dan roept iedereen meteen dat de customer service zo goed is maar dat moet wel als je producten zo matig van bouwkwaliteit zijn anders ben je zo failliet.

Ik hoop echt dat deze maler een lange levensduur heeft want dan is dit verreweg de beste maler die voor dat geld te krijgen is. Gezien de eerste ervaringen maken ze de beloftes waar en overtreffen ze deze zelfs. Bij mijn EG1 is het ook op de lange duur maar afwachten maar dat is met elk nieuw product zo (en die is vele malen duurder). Voor nu lees ik aandachtig mee met de ervaringen en hoop ik er eentje bij Pti live te kunnen zien.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

78
cremalover schreef:Maar 30 seconden voor 17 gram? :shock:
Ondertussen zet je kopje klaar, spoel je de groep, melkkannetje vullen etc. gewoon workflow wat aanpassen en het scheelt al niet veel meer in tijd.
Voordeel is dat de motor niet overbelast raakt ook bij lichtgebrandde boontjes.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

80
Ik heb er ook 1 besteld. Wordt naar verwachting in november uitgeleverd.

Past mooi in mijn "meer filterkoffie, minder espresso /cappuccino" avontuur. En, mijn zoon (12) kan hier ook mooi mee aan de gang.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’