Re: Welke Espressomachine?

71
Vind ik niet als de dubbele manometer versie al vanaf september 2008 leverbaar is en jij er een van december hebt. Je had die keuze niet terwijl de machine wel bestond, maar goed uiteindelijk gaat het om de espresso die eruit komt ;-)
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

72
Ik heb even gekeken wanneer de machine precies zijn kwaliteitscheck heeft gehad. Dit is op 22 sept. 2008 gweest. Ik heb de machine pas in maart 2009 gekocht, Tja, lastige discussie natuurlijk, ik begrijp je opmerking.
marmhz schreef:Vind ik niet als de dubbele manometer versie al vanaf september 2008 leverbaar is en jij er een van december hebt. Je had die keuze niet terwijl de machine wel bestond, maar goed uiteindelijk gaat het om de espresso die eruit komt ;-)
De espresso is perfect overigens :D
Is de 6th wave aan het voorbereiden

73
Balen! Heb de Bezzera gisteravond bij het koffiewarenhuis besteld. Kreeg ik vandaag te horen dat hij wegens groot succes dit weekend uitverkocht is en vanaf 29 mei weer leverbaar is.

Had me er op verheugd hem morgen te ontvangen maar ja niets aan te doen.

Het is wel zo dat als je hem pre ordert je een zware metalen tamper met opschuimkan t.w.v. 39,95 cadeau krijgt. Dat is dan wel weer netjes.

Wie heeft er allemaal zo' n ding besteld?
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

74
Heb je in ieder geval eentje die recht uit de fabriek komt. Echt splinternieuw dus ;-) Lijkt me op zich een nette aanbieding met de tamper en opschuimkan. Alleen hoe doe je het zo lang zonder koffie ;-)
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

75
Tja, dat krijg je als we het hier zoveel over die machine hebben... :D

Nou sterkte dan maar met die 2,5 week wachten... Kan je je intussen wel mooi "inlezen" op het gebied van de barista-skills!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

76
Is wel even wennen zo zonder kwaliteits machine. Heb even koffie opgeschonken met snelfilter en gebruik nu een Euromatic Espressomachine met Illy servings. Dat is tijdelijk goed te doen.

Heb wel om een 57 mm tamper gevraagd omdat ik al een 58 mm heb. Ik begreep dat LM filterbakjes een mooi resultaat geven en daar 58 mm niet in past.

Ach ja 2,5 week wachten is niet het einde van de wereld alleen hoop ik niet dat ik in de tussentijd verongeluk. Anders had ik nog wel 2,5 week kunnen genieten.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....