Re: Bezzera Strega
701Al losgehaald en beetje silicone vet gesmeerd?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
Ik gebruik de medium gebrande van Koepoort. Inderdaad, op de Niche 2 "punten" fijner dan de meeste andere. 17,5 in, 36 uit. Ik doe geen RDT, wel WDT - vrij lang zelfs. VST 18-22 basket. Ik tamp vrij hard. Bij mij mislukken ze eigenlijk nooit... Probeer eens je hendel naar beneden te doen, en net voordat de pomp afslaat- meestal zo'n 7 seconden - de hendel net van de schakeling af te halen, dus geen veerdruk. Dan een langere pre-infusie, zeg 20 seconden. Dan hendel loslaten. Shots zijn dan 15-20 seconden doorloop maar veel minder kans op channels.Durdane schreef: wo 15 mar 2023, 21:42 Van een andere leverancier had ik versgebrande India Monsooned Malabar bonen. Weekje laten liggen en vanavond geprobeerd, advies was al iets fijner malen en iets lichter doseren.
Wat ik ook doe, ik krijg er geen goeie shot uit. Vaak heel zuur en bij inspectie van de puck dan enorme scheuren. Kan dus bijna perfecte ratio extraheren van 14 gram in 30 seconden geeft 28 gram shot en het is niet te drinken. Maalgraad fijner en grover geprobeerd, als een malle klontjes losslaan maar het mag allemaal niet baten.
Wat moet ik doen met die Malabar om er goede shot uit te krijgen?
Malabar moet je niet 1 week laten liggen.ErikvW schreef: wo 15 mar 2023, 22:13Ik gebruik de medium gebrande van Koepoort. Inderdaad, op de Niche 2 "punten" fijner dan de meeste andere. 17,5 in, 36 uit. Ik doe geen RDT, wel WDT - vrij lang zelfs. VST 18-22 basket. Ik tamp vrij hard. Bij mij mislukken ze eigenlijk nooit... Probeer eens je hendel naar beneden te doen, en net voordat de pomp afslaat- meestal zo'n 7 seconden - de hendel net van de schakeling af te halen, dus geen veerdruk. Dan een langere pre-infusie, zeg 20 seconden. Dan hendel loslaten. Shots zijn dan 15-20 seconden doorloop maar veel minder kans op channels.Durdane schreef: wo 15 mar 2023, 21:42 Van een andere leverancier had ik versgebrande India Monsooned Malabar bonen. Weekje laten liggen en vanavond geprobeerd, advies was al iets fijner malen en iets lichter doseren.
Wat ik ook doe, ik krijg er geen goeie shot uit. Vaak heel zuur en bij inspectie van de puck dan enorme scheuren. Kan dus bijna perfecte ratio extraheren van 14 gram in 30 seconden geeft 28 gram shot en het is niet te drinken. Maalgraad fijner en grover geprobeerd, als een malle klontjes losslaan maar het mag allemaal niet baten.
Wat moet ik doen met die Malabar om er goede shot uit te krijgen?
Dank je wel, Han! (zie nu je post pas )HanR schreef: za 11 mar 2023, 11:53 https://www.avola-coffeesystems.de/bezz ... 14/8069617
Rubbertje nr. 10
De 2 delen van het kraanlichaam zitten aan weerszijde van de voorplaat van de machine.
Afdichten na vervangen van het rubbertje gaat het mooiste met vloeibare pakking.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”