Re: Timemore Sculptor 064 en 078

701
Hier issie ook binnen: een zwarte 078s. Eerste indrukken zijn prima, mooi zwaar gebouwd en toch erg elegant. Tot nu toe drie shots mee gezet. Te weinig dus om een degelijk oordeel over de smaak te vellen, maar die shots waren zeker niet ondrinkbaar zonder enige seasoning. Zo op goed geluk ergens rond de 3 ingesteld en het resultaat was prima. Vergevingsgezinder dan de SSP-schijven in mijn DF64 lijkt me dus.
Fijn ook dat er, zelfs zonder RDT geen retentie is, iets waar ik bij de DF64 niet mee weg kom.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

702
B003 schreef: wo 18 okt 2023, 22:21
Pti schreef:Tsjah, de mensen die "iets te zeuren hebben" of dat nou terecht of onterecht is melden zich nou eenmaal eerder op het internet dan tevreden gebruiken. Maar ik zie in hele korte tijd, nu wel wat hele slordige QC dingetjes voorbij komen hoor :X
Dat lijkt inderdaad zo maar er zitten ook klachten bij die later te wijten bleken aan uit elkaar halen en verkeerd in elkaar zetten, door de gebruiker.
Geen idee welk percentage fouten acceptabel is voor dit aantal molens.
Maar een merk als Eureka, de XL die te lange schroeven had, de SD met houten deksels die breken, die schuif in de hals was ook iets mee en ook met het verstelmechanisme.
Ik moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde maler vind. Voelt als een tank.
Handig ook de Euro stekker invoer. Simpel om daar een korte kabel voor te maken of kopen.
Niet gedacht dat ik, amateur proever, verschil zou proeven met mijn oude 50mm flatburr maler. Maar dat doe ik wel. Koffie is echt lekkerder, fruitiger als ik er een term aan moet geven. En ik ben ook niet de enige in huis die dat opmerkt.
Eerdaags A-B vergelijken met mijn oude ECM maler.
Tot zo ver een succes hier. Ik hoop dat ik snel ga wennen aan het single dosen.
Als het allemaal maar snel en makkelijk is opgelost dan is het niet meer dan vervelend, je hebt geen idee van de totale aantallen hè. En wat ik zeg, het zijn de klager die als eerste aan het woord komen, ik vind het knap hoe ze het product zo snel in de markt zetten hoor.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

707
omeCo schreef: do 19 okt 2023, 19:57
RoosW schreef:Vandaag arriveert de mijne (Dank @ErikvW !) Ik ben zeer benieuwd :D Erg nieuwsgierig hoe ie uitvalt t.o.v. mijn Niche.
En?
Te moe om nog iets te proberen, migraine aanval sloopt me, medicijnen werkten deze keer niet 😔 Hopelijk morgen overgewaaid (als het ten minste geen 4 daagse aanval is) dan kan ik gaan ronmelen, ben benieuwd hoe de Herfst melange van het Hoofdkwartier uitpakt in de Timemore.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

708
RoosW schreef:
omeCo schreef: do 19 okt 2023, 19:57
RoosW schreef:Vandaag arriveert de mijne (Dank @ErikvW !) Ik ben zeer benieuwd :D Erg nieuwsgierig hoe ie uitvalt t.o.v. mijn Niche.
En?
Te moe om nog iets te proberen, migraine aanval sloopt me, medicijnen werkten deze keer niet [emoji17] Hopelijk morgen overgewaaid (als het ten minste geen 4 daagse aanval is) dan kan ik gaan ronmelen, ben benieuwd hoe de Herfst melange van het Hoofdkwartier uitpakt in de Timemore.
Beterschap dan! Die maler wacht wel.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

710
Het is helaas cluster migraine, gelukkig heeft de tweede dosis wel effect gehad, ik zie de wereld wat wollig, maar kan weer functioneren.

Eerste indrukken, zeer degelijke molen, best zwaar uitgevoerd, grappig die blaasbalg met piemel, en jemig wat een miniatuur borsteltje. De opvang beker is mooi, maar daar had een randje tegen in de portafilter zakken leuk geweest. Hij is klein, kleiner als ik verwacht had, kleiner (maar dieper) als de Niche. De handel staat op zijn plek, tijd voor actie ;)

De molen ingeprikt (ik had hem al op zijn voorlopige plek gezet) en na wat ik her en der gelezen had, de stand op 3 (zonder enige aanpassing) gezet en de eerste lading Herfstmelange 18,4gr er doorheen..
Oei, seconde 3, na pomp start, bruisende dikke straal koffiekleurige ellende..
Hmm naar standje 2, seconde 5 na pomp start! Oef, dat laat weinig ruimte voor ik bij de huidige 0 ben.
Stand 1 (overigens RPM op rond de 800 staan) eerste drup na 25 seconden, ok, das nou ook weer een beetje overdreven, maar, jawel goed drinkbare koffie. Stand nu aangepast naar 1.2 en vanavond maar eens verder kijken.
Resultaat: Duidelijk 'dunnere' koffie als met de Niche, minder body, echt heel duidelijk merkbaar! De smaak is breder (geen idee hoe ik dit beter uitleg) als met de Niche, maar minder intens (gebrek aan body??).
Ik krijg meer zoet, en wat speculaas nuances, erg aangenaam, maar ik mis de body wel een beetje, de smaak is wel degelijk meer gecompliceerd als met de Niche, al kan ik niet goed de vinger leggen op waar het absolute verschil in zit op een betere manier, alsof je een 'smaak waaier' breder uitspreid. Waar bij de Niche de smaken er wel zijn, maar meer door elkaar gefrummeld.

Een enkel min-punt, het maalgeluid is veel hoger van toon als dat van de Niche, en dat jakkert mijn Tinnitus behoorlijk aan, maar eerst eens kijken of ik daar mee kan leven.

Tot zover mijn eerste gebruikservaringen.