Re: Niche Zero Grinder

711
Had net besloten om te gaan voor de Niche, maar wilde toch wat meer duidelijkheid over de BTW. Ik kwam deze draad pas tegen nadat ik zelf om duidelijkheid had gevraagd over de situatie. James is bijzonder bot en onaardig in zijn mails over dit onderwerp. Geeft geen enkele duidelijkheid over hoe het nou zit en zegt simpelweg: "you will have to pay the extra". Dus helaas, ik ga maar op zoek naar een andere maler.

Re: Niche Zero Grinder

712
Jammer dat er zo gereageerd wordt, hij mag gerust zuur zijn vanwege alle gecancelde orders maar daar hoef je je klanten niets van te laten merken. Maar ik val in herhaling als ik zeg dat Niche tijd zat heeft gehad om hun bedrijf naar een serieuzer plan te tillen dan een paar render afbeeldingen en een indiegogo campagne uit 2017...

Re: Niche Zero Grinder

714
KeesKoffie schreef: ma 01 feb 2021, 13:18 Hij is niet blij met de Brexit vermoed ik. Kan ik me levendig voorstellen.
Ja snap ik best, maar hij heeft er nu bij elke aankoop profijt van. Van elke aankoop buiten de UK kan hij 80 pond extra in zijn zak steken namelijk. En dat vind ik ook helemaal prima, maar ben daar dan wel duidelijk over. Maak er iets sympathieks van en zeg, dat geld stop ik in het ontwikkelen van een flat burr versie oid, of steun een goed doel ofzo. Hij is voor aankopen in de EU niet BTW plichtig in de UK, dat is gewoon de regel nu, waardoor alle Britse winkels ex btw aan ons verkopen... behalve Niche.

Re: Niche Zero Grinder

715
Ik haak even in, ik vind niet dat er zo gesproken kan worden over een persoon en of die wel of niet bot is zo via een mail wisseling. Wellicht komt hij zo over maar is het niet zo bedoelt. Laten we daarvoor oppassen.
Het handelen van niche qua reageren en afhandelen van vragen en problemen is altijd perfect geweest. Nu niet bevredigend antwoord maar dat staat niet voor hun algehele handelen!

Weinig meer keus dan het te accepteren. Ik denk ook dat ze nu niet de juiste keus maken mbt hun verkopen want ze gaan een hoop kopers verliezen maar goed, dat is dan rot voor ze.

Ik heb trouwens geen contact met ze, geen aandelen, gewoon betaald voor mijn Niche. Dus geen enkel belang om dit te zeggen en het een beetje voor ze op te nemen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Niche Zero Grinder

716
Tja, communicatie moet je doen in goede en slechte tijden en soms moet je gewoon je hand opsteken en toegeven dat je nu voor bepaalde voldongen feiten staat. Ik vind dat naar internetnormen de meerderheid eigenlijk heel braaf is. Ok dat zijn internetnormen, geen irl-normen

Toen ik op voorhand vroeg wat de mogelijke gevolgen waren van de brexit kwam direct het antwoord dat ze het niet wisten. Toen ik vriendelijk zei dat ik dan ging verkiezen om niet in te tekenen maar te wachten tot er duidelijkheid was kreeg ik ook direct een vriendelijke antwoord terug, denk in het weekend. Dat was de periode dat ik hier waarschuwde voor de mogelijke gevolgen van Brexit met bestellen in 2020 enlevering in 2021.

Toen ik naderhand en voor al de shit op hem terechtkwam vroeg of er al duidelijkheid was kreeg ik direct een antwoord van 1 wereldwijde retailprijs maar toen ik een gefundeerd antwoord stuurde speelde hij spelletje doof. Dat is flauw en dat is wat de meeste mensen tegen de borst stuit denk ik naast het gevoel van er bij gelapt te worden. Als je het 1 retailprijsverhaal wil doen moet je doen zoals decent en opsturen met vooraf betaalde btw en invoerrechten. Dan heb je 1 retailprijs over de hele wereld.

Ik "ken" een bedrijf die een zijprojectje heeft dat buiten hun core-business zit. Die hadden ook een fout gemaakt met btw voor export maar die hebben dan deemoedig gezegd dat ze fout waren en de mensen terugbetaald. Dat is gewoon netjes opgelost en die zijn er heel gemakkelijk van af gekomen qua commentaren.

Niet communiceren is dodelijk. En niet meegroeien is ook niet slim, niet dodelijk aar niet slim. Als je meer dan 10 miljoen omzet gedraaid hebt met veel verkopen buiten je land dan moet je , zoals Pti ook aangaf, je paperassen in orde hebben.

Re: Niche Zero Grinder

719
Umpalumpa schreef: wo 03 feb 2021, 20:06 Heeft iemand ervaring met deze? Wat is het verschil met een niet-polis versie?

https://www.bol.com/nl/p/solis-eureka-m ... 004597427/

229 EUR lijkt me een scherpe prijs?
Geen ervaring mede, maar lijkt me een 'uitgeklede' specialita, dus zonder timer / display.

What you pay is what you get, meestal
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Niche Zero Grinder

720
fransg schreef: do 04 feb 2021, 10:00
Umpalumpa schreef: wo 03 feb 2021, 20:06 Heeft iemand ervaring met deze? Wat is het verschil met een niet-polis versie?

https://www.bol.com/nl/p/solis-eureka-m ... 004597427/

229 EUR lijkt me een scherpe prijs?
Geen ervaring mede, maar lijkt me een 'uitgeklede' specialita, dus zonder timer / display.

What you pay is what you get, meestal
Niet altijd. Soms zijn dingen goed en goedkoop.Maar meestal wel.
Ben zelf liefhebber van russisch spul.