Re: De LONDINIUMs afdeling

741
Rosanne schreef: do 13 jul 2023, 11:54
fransg schreef:VECTIS is available!

https://londiniumespresso.com/store/lev ... uct_id=351

Voor nu alleen de 120V versie, dus even kijken waar je woont, als je in de USA zit kun je 'm al bestellen, de EU versie voor 230V wordt spoedig leverbaar
Ik ben heel erg benieuwd hiernaar, Frans hoe kom je aan een vectis als hij “regulier” nog niet te koop is in de EU?
Ik dacht dat ik dat toenstraks al op mijn teleofoon had beantwoord maar kennelijk is het niet doorgekomen.

Komt doordat het nodig was een installatie-video online te hebben vóórdat de eerste productieserie in elkaar zou worden gezet. Dus het enige voor-productie exemplaar kwam bij mij zodat ik dat samen met twee vrinden kon verzorgen. Ook ga ik met Tije nog een (of meer) video maken over al het onderhoud dat je er ooit aan kan doen. Is een super simpele machine dus dat moet idealiter in een video kunnen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

743
fransg schreef:
Rosanne schreef: do 13 jul 2023, 11:54
fransg schreef:VECTIS is available!

https://londiniumespresso.com/store/lev ... uct_id=351

Voor nu alleen de 120V versie, dus even kijken waar je woont, als je in de USA zit kun je 'm al bestellen, de EU versie voor 230V wordt spoedig leverbaar
Ik ben heel erg benieuwd hiernaar, Frans hoe kom je aan een vectis als hij “regulier” nog niet te koop is in de EU?
Ik dacht dat ik dat toenstraks al op mijn teleofoon had beantwoord maar kennelijk is het niet doorgekomen.

Komt doordat het nodig was een installatie-video online te hebben vóórdat de eerste productieserie in elkaar zou worden gezet. Dus het enige voor-productie exemplaar kwam bij mij zodat ik dat samen met twee vrinden kon verzorgen. Ook ga ik met Tije nog een (of meer) video maken over al het onderhoud dat je er ooit aan kan doen. Is een super simpele machine dus dat moet idealiter in een video kunnen.
Wat tof
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

744
Pimmedoris schreef: do 13 jul 2023, 20:20 Zoals tijdig de showerscreen reinigen? :lol:

Maar in alle serieusheid, ik had eerder nog gevraagd naar wat ik periodiek aan onderhoud moest doen en daar werd dit niet genoemd...
Ik beschouw het ook niet als onderhoud maar als dagelijks gebruik ;-)
Pimmedoris schreef: do 13 jul 2023, 20:20 Kun je die 35um schermpjes ook nog ergens anders halen dan uit Engeland?
Vast en zeker, ik denk bijvoorbeeld bij Van Pommeren in Utrecht online te bestellen. Mogelijk hebben ze ze ook bij Hoofdkwartier wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

746
Pimmedoris schreef: do 13 jul 2023, 20:20 Zoals tijdig de showerscreen reinigen? :lol:

Maar in alle serieusheid, ik had eerder nog gevraagd naar wat ik periodiek aan onderhoud moest doen en daar werd dit niet genoemd... lessen learned.

Kun je die 35um schermpjes ook nog ergens anders halen dan uit Engeland?
Periodiek onderhoud bestaat voor mij uit:
Wekelijks het demonteren van de zeef in de groep een de tip van de stoomarm. Zeef, tip en bakje van de portafilter gaan een paar uur in de Cafiza. ik maak de siliconen ring van de groep schoon en met een tandenborstel de binnenkant van de groep.
Eens in de drie maanden vervang ik de ontkalker in mijn watertank. Meestal haal ik dan ook de groep los en vet ik mijn groupseals opnieuw in.

Optisch schoonmaken als het nodig is, ik aai mijn machine wel vaak met de doekjes.

Voor de groep zeef zou je ook kunnen kijken naar de eerder genoemde Matrix.
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

748
De Londiniums vragen een lange opwarmtijd en ik zet maar 2-3 kopjes iedere ochtend. Op de site kan ik het niet vinden wat het vermogen is van de apparaten. Maar gezien de steeds hogere energiekosten ben ik toch wel benieuwd hoeveel kW een Londinium nodig heeft om op temperatuur te komen. Weet iemand dat?
Nurri Leva / Ozik Bold MK3

749
HuibN schreef: vr 14 jul 2023, 09:56 De Londiniums vragen een lange opwarmtijd en ik zet maar 2-3 kopjes iedere ochtend. Op de site kan ik het niet vinden wat het vermogen is van de apparaten. Maar gezien de steeds hogere energiekosten ben ik toch wel benieuwd hoeveel kW een Londinium nodig heeft om op temperatuur te komen. Weet iemand dat?
0.25-0.5 kwh schat ik.
Daarom gebruik ik smorgens mijn Bialetti. Is goedkoper.

750
HuibN schreef: vr 14 jul 2023, 09:56 De Londiniums vragen een lange opwarmtijd en ik zet maar 2-3 kopjes iedere ochtend. Op de site kan ik het niet vinden wat het vermogen is van de apparaten. Maar gezien de steeds hogere energiekosten ben ik toch wel benieuwd hoeveel kW een Londinium nodig heeft om op temperatuur te komen. Weet iemand dat?
Ik vind het weinig voorstellen maar kan het makkelijk meten als ik weer thuis ben.