Re: Timemore Sculptor 064 en 078

741
B003 schreef:Ik vind de bean feeder/hopper niet heel handig. Je moet echt goed mikken of een potje met een smalle uitgang hebben. Je moet ook aan de voorkant de bonen invoeren, want anders is de kans groot dat ze door dat anti popcorn plaatje weer naast de maler belanden.
Ik begrijp wel dat ze die hopper niet hoger gemaakt hebben om esthetische redenen, maar dat is bij een Niche toch handiger gedaan. Met alle gevolgen voor de looks van dien overigens
Afbeelding
.
Dat is inderdaad voor verbetering vatbaar. Ik denk dat het niet lang duurt voor er een alternatief te koop komt op Etsy. Je kunt de hopper eenvoudig verwijderen. Zit vast met twee schroefjes die verstopt zitten onder siliconen dopjes.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

745
SpeedyDH schreef:Dat is vreemd…
Dit is een simpele hopper met n dop (waar de boontjes in afgewogen kunnen worden).
Blijkbaar zijn de schroefgaten wel buiten dit model

https://cdn.thingiverse.com/assets/9a/7 ... 6b197.jpeg
Ah, deze link doet het wel! Nog niet erg fraai maar het begin is er. En inderdaad, ik zie een schroefgaatje.
Ik zag gisteren trouwens dat de zwarte hopper, in ieder geval het dekseltje, enigszins transparant is. Daar werd vaak naar gevraagd op kickstarter.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

746
Een van de redenen voor mij om voor de 078 te kiezen was omdat ik die veel mooier vind door die doorzichtige/glanzende hopper. Op de 064 zit die niet waardoor ik die hopper meer ervaar als een te groot stuk plastic wat er op het laatste moment nog bij bedacht is.
Dus ik hoop dat er voor de 078 iets komt waarbij het design niet al te veel geweld aangedaan wordt. Als ze die 3Dprint hopper een centimetertje lager houden, wellicht iets breder en aan de onderkant dezelfde grootte als de originele dan zijn we een heel eind.
En dan er aan vast geprint een wijzertje voor indicatie van de maalgraad zodat dat niet meer met een gebogen Tyewrap hoeft .

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

747
B003 schreef:Een van de redenen voor mij om voor de 078 te kiezen was omdat ik die veel mooier vind door die doorzichtige/glanzende hopper. Op de 064 zit die niet waardoor ik die hopper meer ervaar als een te groot stuk plastic wat er op het laatste moment nog bij bedacht is.
Dus ik hoop dat er voor de 078 iets komt waarbij het design niet al te veel geweld aangedaan wordt. Als ze die 3Dprint hopper een centimetertje lager houden, wellicht iets breder en aan de onderkant dezelfde grootte als de originele dan zijn we een heel eind.
En dan er aan vast geprint een wijzertje voor indicatie van de maalgraad zodat dat niet meer met een gebogen Tyewrap hoeft
Afbeelding
.
Ik gebruik geen tiewrap. Ik heb -7 en als ik mijn bril afzet kan ik van dichtbij (max 30cm schat ik) heel goed zien. Het ziet er belachelijk uit, ik met m’n neus bijna tegen de draaischijf maar ik kan de maalgraad heel nauwkeurig instellen
Afbeelding
Afbeelding

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

749
Alleen de schroeven gecheckt en gaan. Grappig is dat ik dacht de ik de rpm-knop op 12 uur had staan maar die bleek toch meer op 3 uur te staan. Teruggedraaid naar 12 uur en de espresso's zijn nog wat zachter en voller.
Grootste verschil tov mijn 'oude' malers is vooral betere extractie (geen bitterheid meer) en meer fruit. Body lijkt ook langzaam meer te worden maar kan ook aan de rpm's liggen.
Canters Coffee

Timemore Sculptor 064 en 078

750
Schroeven gecheckt en lekker genieten van het nieuwe speeltje. Mijn moeder maakte de vergelijking met lego en playmobil, waar ik vroeger hele dagen zoet mee kon zijn.
Ze heeft gelijk.

Gisteren het gemak van single dosen ervaren. Ik had de maler even meegenomen naar de branderij. Daar stond een proef branding van de nieuwe special klaar. Begonnen op standje 2,0 en via 2,3, 2,5 en 2,7 uitgekomen op 3,0. Werkt geweldig!