Re: Latte art fotos

751
mr Blanc schreef:Geweldig al die mooie figuurtjes...ik ben zeer kort geleden gestart met zelf opschuimen, hiervoor gewoon met de aerocinno van nespresso :roll: . Begin t schuimen nu wel in de vingers te krijgen met mn MaraX maar figuurtjes nog erg moeilijk hoor! Hoe weet je of je genoeg geschuimt hebt? Ik denk dat ik nu zelfs beetje teveel opschuim
Ik gebruik voor 1 grote cappuccino kop een melkkannetje van 300ml (als je het tot de.rand zou vullen). Dit melkkannetje vul ik nog onder de helft net onder waar de tuit begint. Je houdt bijna altijd een kleine beetje melk over dat je dan moet weggooien.

Afbeelding

752
mr Blanc schreef:Geweldig al die mooie figuurtjes...ik ben zeer kort geleden gestart met zelf opschuimen, hiervoor gewoon met de aerocinno van nespresso :roll: . Begin t schuimen nu wel in de vingers te krijgen met mn MaraX maar figuurtjes nog erg moeilijk hoor! Hoe weet je of je genoeg geschuimt hebt? Ik denk dat ik nu zelfs beetje teveel opschuim
Je hoeft maar heel kort lucht in de melk te zuigen met de stoomtip aan de oppervlakte van de melk.
Daarna de melk goed laten rond cirkelen in de mekkan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

755
Ik zie het. Nog ietsje minder lucht erin zuigen. Het is nu nog schuim en geen microfoam. Kannetje, het tuitje bij schenken van het figuurtje kopje schuin houden en zo dicht mogelijk erbij houden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

757
Wij hebben al een tijdje een aannemer rondlopen die de badkamer aan het doen is. Prima vent die we al wat langer kennen, maar hij reageerde wat ongemakkelijk toen ik hem een cappuccino met een hartje erin gaf Begon ie een heel verhaal over ‘de koffie gay’, een sketch van een cabaretier (ik weet niet meer welke). Iets met hipster barista’s.

Lang verhaal kort, die krijgt ie-de-re keer een hartje in z’n koffie. Over de smaak van de koffie klaagt ie uiteraard niet.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

758
bobbee schreef: do 13 jan 2022, 16:10 Ik zie het. Nog ietsje minder lucht erin zuigen. Het is nu nog schuim en geen microfoam. Kannetje, het tuitje bij schenken van het figuurtje kopje schuin houden en zo dicht mogelijk erbij houden.
Thanks
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

759
Verenjano schreef:Wij hebben al een tijdje een aannemer rondlopen die de badkamer aan het doen is. Prima vent die we al wat langer kennen, maar hij reageerde wat ongemakkelijk toen ik hem een cappuccino met een hartje erin gaf
Afbeelding
Begon ie een heel verhaal over ‘de koffie gay’, een sketch van een cabaretier (ik weet niet meer welke). Iets met hipster barista’s.

Lang verhaal kort, die krijgt ie-de-re keer een hartje in z’n koffie. Over de smaak van de koffie klaagt ie uiteraard niet.
https://youtu.be/0D67xjcgdKM

Afbeelding

760
bobbee schreef: do 13 jan 2022, 16:55
Verenjano schreef:Wij hebben al een tijdje een aannemer rondlopen die de badkamer aan het doen is. Prima vent die we al wat langer kennen, maar hij reageerde wat ongemakkelijk toen ik hem een cappuccino met een hartje erin gaf
Afbeelding
Begon ie een heel verhaal over ‘de koffie gay’, een sketch van een cabaretier (ik weet niet meer welke). Iets met hipster barista’s.

https://youtu.be/0D67xjcgdKM

Afbeelding
Hilarisch :lol:
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart