Re: De LONDINIUMs afdeling

793
Na mijn laatste ongelukje met het douchethermostaat ben ik nu wekelijks het scherm aan het verwijderen, schoonmaken en terugplaatsen. Maar nu krijg ik het scherm niet neer goed teruggeplaatst...
Ik doe meestal eerst met een enkel oor van het portafilter zonder basket erin aan iedere kant en dan het volledige PF zonder basket en tenslotte met basket erin. Nu lukt het echter niet om het portafiler met 2 oren zonder basket erin te krijgen. Met een enkel oor lukt wel,
maar ook dat niet van harte... er zit gewoon geen beweging in en ik krijg hem er ook niet meer uit... Hebben jullie hier nog slimme tips voor?

794
Pimmedoris schreef: ma 07 aug 2023, 21:33 Na mijn laatste ongelukje met het douchethermostaat
Er is toch geen douchethermostaat? Wat voor ding bedoel je?
Pimmedoris schreef: ma 07 aug 2023, 21:33Maar nu krijg ik het scherm niet neer goed teruggeplaatst...
Ik vermoed dat je de ring van het douchescherm andersom gebruikt.

Als ik het douchescherm los haal en zonder de ring in een sopje leg dan schuif ik de rubber ring eraf en laat 'm zo liggen zodat ik weet welke kant boven moet (dat is de kant met een miniem 'afgeschuind' binnenrandje.

Doe je het andersom dan merk je dat dat vrijwel onmogelijk kan passen.

Pimmedoris schreef: ma 07 aug 2023, 21:33 er zit gewoon geen beweging in en ik krijg hem er ook niet meer uit...
Dan heb je iets dat niet paste er toch hard in geperst ;-)

Als je een paar reserve ringen hebt, deze gewoon slopen en de volgende netjes plaatsen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

795
Ik begrijp er niks van eigenijk....heb je wel een dunne ring? Dus geen E61 ring? Waarom maar met 1 oor erin draaien? Lijkt mij dat je dan scheef gaat en iets kunt beschadigen?
Misschien geven foto's van de zeef, ring en onderzijde van de zetgroep een duidelijker beeld om het te begrijpen voor ons?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

796
Euh ,stomme autocorrect... DOUCHESCHERM

Die rubberring heb ik zo teruggeplaatst zoals hij eraf kwam zoals Frans ook al zei... ik heb nog 1 reserve ring, die heb ik ook al even geprobeerd, maar daar had ik hetzelfde probleem... ik heb nu verschillende doucheschermen, maar had net allemaal hetzelfde probleem, ik snap er niks van. Eerder zonder problemen gewisseld, maar nu Noppes.

Ik zal morgen wel eens foto's maken als ik de boel er weer af heb gekregen.

Kleine update: ik heb met een haakje, de rubberring eruit gewriemeld. Die zat op de goede manier gemonteerd. Inhet schermpje zit echter nog geen beweging...

797
Heel apart, hoe kan het schermpje nu vast zitten terwijl de ring er al uit is? Dan zit er wel iets raar geforceerd.

Kun je ermee bij iemand langs of zit er een koffiemakker in je buurt?

Goeie scherpe foto's zijn gewenst ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

798
Meer geweld gebruiken. Met mate natuurlijk. Misschien zit er een mengsel van vet en koffiedrap tussen scherm en cilinderwand. Je kunt de chromen onderkant mert schilderstape afplakken om het chroom te beschermen. En een brede schroevendraaier. Vroeger heb ik veel aan autos gesleuteld met niet meer dan ducktape, een waterpomptang en een 5 ponds hamer.Mep er op los !
Laatst gewijzigd door cremalover op di 08 aug 2023, 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.