Re: Wat drink je nu?

791
Jochen_P schreef:Staat toch duidelijk aangegeven dat hij naar honing smaakt! Zal inderdaad wel vrij subjectief zijn :)

https://www.brandzaak.nl/tanzania-kusini-honey" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gok erop dat je boontjes nog wat te vers zijn om nu al te gebruiken. Zeker voor espresso. De smaak zal de komende dagen waarschijnlijk nog wel veranderen, in positieve zin.

Heb je allebei de soorten gekocht voor espresso, of ook voor filter? Brasil yellow bourbon gebruik ik zelf graag voor filterkoffie.
Espresso: ECM Giotto Premium, Gaggia Factory G106, Compak K6
Filter: Hario V60, Solis Scala 166
Travel/office: Aeropress, Porlex Mini

793
Niet zo'n fan van de Yellow Bourbon als espresso. In de french press en Aeropress doen ze het wel redelijk maar ik hou toch van een boon met wat meer body. deze is echt wel heel zacht vind ik. Precies of er is een 'gat' is in het smakenpallet.

Volgende keer terug eens bij Fascino shoppen voor wat Grande Alta, is weer even geleden 8-)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

797
Een zelfgebrande Ethiopië, "Test4" van 22 augustus, branding duurde wat langer dan gepland en eindigde wat heter, waardoor het een meer doorsnee boontje is geworden, had ook een aangename Braziliaan kunnen wezen.
ethiopie-01-IMG_2874-02-08-16.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino