Nelus schreef: vr 15 nov 2019, 22:06
Spannend of het peilglas niet lekt als de boiler straks op druk is ! Ik heb er wat reserve liggen trouwens, mocht het nodig zijn..
Ik maak me over dat peilglas niet zo veel zorgen...mijn zorgen zitten elders. Dank voor het aanbod overigens, zeer sympathiek.
LS,.
Omdat de kindren de Goedheiligman onthalen heb ik weer wat eigen knutsel- en frutseltijd. Ik heb de handvulling voor de watertoevoer ontdaan van kalk, lekker opgeborsteld, voorzien van nieuwe pakkingen, teflon ringen en weer inelkaar gezet. Wat een puzzeltje zeg...
Verder heb ik nu de groep gemonteerd op het frame. Ik heb me verbaasd over alle piefjes en veertjes die in groep zitten om de flow te regelen. Ik kan vooral de halve stift die boven in de groep zit, niet helemaal op functie plaatsen...iemand?
Omdat de oude pakking van groep doorgeknakt was, heb ik nieuwe gemaakt...wel zo fraai. Bij het monteren van de groep is het belangrijk om 'm waterpas te monteren...erg frustrerend om anders later een vol en halfvol kopje te krijgen..haha.
Vanavond gaan de leidingen in het zuur en daarna de koppelingen opborstelen. Dan kunnen we langzaam naar het monteren van de boiler toe...nog veel werk.
Cheers, TY