Re: De keuze is gemaakt...het wordt een Bezzera

81
Spironski schreef:Maar als je tòch een stel verwarmingselementjes in de zetgroep hebt zitten lijkt het mij wel logischer om daar meteen maar een PID op te zetten. Die bi-metaaltjes reageren natuurlijk veel grover en langzamer, waarmee je niet alle potentie uit die verwarmingselementen haalt, lijkt me.
Daar is een groot nadeel aan, het is te duur. Het is inderdaad natuurlijk wel een goede oplossing.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

82
Maar wat kost zo'n PID nu, €150? Dan heb je dus een Bezzera, met snelle broeikop en PID voor €1150. Dat is toch geen abnormale prijs voor een erg goede machine?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

83
Heb deze week ook mijn Bezzera BZ07 Manual ontvangen en deze overtreft mijn verwachtingen. Wat een degelijke mooi afgewerkte machine is het.

Ideaal die hevelbediening met kogelgewrichten en dan die dikke stoompijp.

Als ik dan iets moet bedenken wat ik anders zou doen dan zou ik de aan / uit knop en koffie knop ook als hevel hebben uitgevoerd.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

84
Babybird schreef:Heb deze week ook mijn Bezzera BZ07 Manual ontvangen en deze overtreft mijn verwachtingen. Wat een degelijke mooi afgewerkte machine is het.

Ideaal die hevelbediening met kogelgewrichten en dan die dikke stoompijp.

Als ik dan iets moet bedenken wat ik anders zou doen dan zou ik de aan / uit knop en koffie knop ook als hevel hebben uitgevoerd.
Ik ben blij dat hij op het eerste oog bevalt :-) Ik ben benieuwd hoe je ervaring is met de koffie die je er mee gaat maken ! Zeker in vergelijk met je vorige machine :)
Is de 6th wave aan het voorbereiden

85
Hoi,
Leuk al die gedachten over de temperatuurstabiliteit tussen machines!! Holland wordt al een mooi freak landje als het om espresso en machines gaat :P

Het idee over de PID op de verwarmingselementen van de Bezzera kop is ons ook al als interessante vernieuwing opgevallen. Ennne...Bezzera is ermee aan de slag en ontwikkelt zo'n machine. Ik hoop dat er binnenkort meer te melden valt. Maar (ook) in Italie start dadelijk de zomervakantie en liggen productie en productontwikkeling stil. Wordt vervolgd..

Groetjes,
Rolf - Casa Barista

86
Maar (ook) in Italie start dadelijk de zomervakantie en liggen productie en productontwikkeling stil. Wordt vervolgd..
Als er dan maar niet ook nog gestaakt wordt, er een wereldkampioenschap voetbal plaatsvindt, of weer een kabinetscrisis komt.... :o
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder